استانها

۳۶۰ هزار خانوار هرمزگانی در طرح سیلندر گاز مایع ثبت‌نام کردند

به گزارش سیلاد، احمد سالاری افزود: هرمزگانی‌ها برای دریافت سیلندگاز مایع خانگی باید با مراجعه به سامانه سدف به نشانی اینترنتی newtejaratasan.niopdc.ir اطلاعات سرپرست خانوار را ثبت سیستم کنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه هر خانوار در ماه چهار سیلندر گاز مایع است، بیان کرد: قیمت گاز مایع دولتی بوده و هر کپسول ۱۱ کیلویی به نرخ مصوب ۲۷۹ هزار ریال تنها به شرط ثبت نام در سامانه سدف در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان اظهار کرد: هرچند که بدون نام نویسی نیز امکان دریافت سیلندرهای گاز وجود دارد، اما از اول مهرماه امسال عرضه کپسول گاز خانگی در استان تنها با ثبت‌نام در سامانه سدف به خانوارها ارایه می‌شود.

سالاری ادامه داد: طبق بند (ب) تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ شرکت‌های فرآورده‌های نفتی موظف هستند گاز مایع را براساس زیرساخت‌های الکترونیکی و از طریق ثبت‌نام در سامانه سدف در اختیار متقاضیان و مصرف‌کنندگان قرار دهد.

این مسوول همچنین با اشاره به اینکه برخی از مناطق روستایی و سخت گذر دسترسی به اینترنت برای ثبت‌نام در سامانه سدف ندارد نیز گفت: دهیاران این مناطق باید با هماهنگی با فرمانداری‌های محل، خانوارهایی که مشکل دسترسی به اینترنت دارند، را مسایل و مشکلات آنها در این زمینه رفع کرده و نسبت به ثبت‌نام آن‌ها در سامانه اقدام کنند.

مدیر منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان همچنین به مکان‌های عرضه و توزیع کسپول گاز خانگی در استان اشاره کرد و گفت: در محل‌های عرضه سیلندر گاز مایع، به هنگام تحویل کپسول گازخانگی، امکان ثبت‌نام برای سرپرست خانوارها که در سامانه سدف ثبت‌نام نکرده‌اند و یا با مشکل مواجه شده‌اند، نیز وجود دارد.

سالاری اضافه کرد: چهار مکان عرضه سیلندرگاز مایع در سطح شهر بندرعباس درنظرگرفته شده است که شامل بلوار هرمز، روبروی بلوار یاسر (ششصد دستگاه)، سیدکامل، کنار زمین ورزشی خورشید، میدان دوراهی ایسینی، روبروی راه ورودی کوهستان پارک پنجه‌علی و چهارراه پگاه به سمت بلوار امام حسین(ع) است و دراین مکان‌ها امکان ثبت نام در سامانه سدف هم فراهم است.

وی در خصوص خانوارهایی که با مشکلاتی برای ثبت نام و بازیابی رمز عبور خود مواجه هستند نیز بیان کرد: این افراد در ناحیه مرکزی (شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، بندرخمیر و رودان) می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۲۳۵۸۹۰، ناحیه بندرلنگه (شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان) با تلفن ۴۴۲۴۲۲۰۰، ناحیه میناب (شهرستان‌های میناب، سیریک و بشاگرد) با شماره تلفن ۴۲۲۸۲۲۲۰ تماس بگیرند.

این مسوول یادآورشد: شهروندان جاسکی نیز با شماره ۴۱۵۲۰۵۴۶، قشموندان با شماره تلفن ۳۵۳۴۴۲۷۳، شهروندان بوموسی با تلفن ۳۵۶۲۳۶۵۲ و کیشوندان نیز با شماره ۴۴۴۲۰۱۳۵ تماس گرفته و مشکل خود را برطرف کنند.

سالاری یادآورشد: طرح الکترونیکی شدن توزیع سیلندرهای گاز مایع از سال ۱۳۹۷ آغاز شد، اما امسال این طرح به تکلیف قانونی تبدیل شده است و سرپرست خانوارهایی که پیش از این در این طرح نام نویسی کرده بودند باید با مراجعه دوباره به سامانه سدف اطلاعات خود را ویرایش کنند.

۴۶

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا