استانها

دریافت واکسن کرونا توسط ۷۲ درصد اصفهانی‌ها

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار سیلاد اظهار کرد: از ظهر گذشته تاکنون ۴۸۱ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۰۷ نفر در مراکز درمانی بستری شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز یک هزار و ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که ۲۰۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.همچنین طی ۲۴ ساعت اخیر نیز ۲۵۶ بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کل موارد فوت شده ناشی از کرونا اعم از فوت قطعی و مشکوک به این بیماری طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۷ نفر بوده است، تصریح کرد: از ابتدای پاندمی کرونا تا کنون یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۳۱ بیمار قطعی و مشکوک کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۱۷ هزار و ۶۴۷ نفر بیمار قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز این پاندمی ۱۶ هزار و ۵۸۴ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جان خود را از دست دادند که ۱۷۷ هزار و ۴۲۴ نفر از آنها دارای تست مثبت کرونا بوده‌اند.

عقدک با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ هزار دز واکسن در اصفهان تزریق می شود، بیان کرد: تاکنون ۷۲ درصد جامعه دز اول و ۵۰ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و به ۶۲ درصد دانش آموزان هم دز نخست و ۲۴ درصد هم دز دوم واکسن کرونا تزریق شده است و امیدواریم با تسریع روند واکسیناسیون مقدمات بازگشایی مدارس در آذرماه فراهم شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه سبد واکسن در استان اصفهان کامل است، خاطرنشان کرد: با توجه به دریافت واکسن دز نخست توسط دانش آموزان و جمعیت بالای ۱۲ سال در استان اصفهان امیدواریم در دو هفته آینده به ایمنی جمعی مطلوبی دست یابیم.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا