اقتصاد

خرید کلر استخر چرا و چگونه؟

 کلر یکی از عناصر جدول تناوبی است که در گروه هالوژن ها قرار دارد و به طور طبیعی نیز در محیط زیست یافت می شود. این ماده می ‌تواند در ساختار مولکولی ترکیبات مختلفی قرار گرفته و ویژگی های متفاوتی به هر یک از آن ها ببخشد. یکی از مهم ترین این ویژگی ‌ها خاصیت ضد عفونی کنندگی است که باعث می شود تا جلوی رشد میکروارگانیسم ها گرفته شده و همچنین با ایجاد چرک آبه و لجن در آب استخر نیز مقابله می کند. کلر استخر از ترکیبات مختلفی قابل ایجاد است که هر یک از آن ها در جای خاصی کاربرد دارد. از جمله این موارد می‌توان به هیپوکلریت سدیم ، گاز کلر و … اشاره کرد. استفاده از این مواد، گرچه برای از بین بردن برخی میکروب ‌ها و میکروارگانیسم ها الزامی است؛ اما استفاده بیش از اندازه آن ها می‌تواند علاوه بر از بین بردن عوامل بیماری زا، باعث ایجاد مسمومیت در انسان نیز بشود. بنابراین باید در استفاده از کلر استخر ملاحظات خاصی رعایت شود.

کلر استخر چگونه عمل میکند؟

همانطور که گفته شد، ترکیبات کلردار مختلفی برای ضدعفونی کردن آب استخر ها وجود دارد که معمولاً شامل گاز کلر، سدیم هیپوکلریت و … می باشند که به هنگام ترکیب شدن با آب، ایجاد اسیدی به نام هیپوکلرو اسید می کنند که توانایی تصفیه آب و همچنین ضد عفونی کردن آن را دارد.

خرید کلر استخر چرا و چگونه؟

 کلر استخر معمولاً به صورت پودر یا قرص و یا دانه دانه های ریزی به نام گرانول تولید می ‌شود و نحوه کار با هر یک از آن ها متفاوت از دیگران است؛ اما مکانیسم عمل همه آن ها مبتنی بر ایجاد هیپوکلرو اسید می باشد.

خرید کلر استخر و سلامتی

 همانطور که گفته شد؛ استفاده از کلر استخر برای از بین بردن ذرات بیماری زا بسیار حائز اهمیت است. اما در صورتی که مقدار مجاز آن رعایت نشود، می تواند منجر به بروز برخی از مسمومیت ها در مواجهه کوتاه مدت و باعث بروز برخی بیماری ها در مواجهه طولانی مدت شود.

 حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که وقتی به یک استخر می روید بوی نامطبوع کلر را استشمام کنید. این پدیده زمانی اتفاق می افتد که استفاده از کلر استخر به صورت غیر استاندارد انجام شده باشد. در غیر این صورت اگر به مقدار کافی از کلر استفاده شود، هرگز بوی نامطبوع و زننده ای در محیط به مشام نمی رسد.

 ترکیب شدن کلر موجود در آب استخر با ترکیبات آمین داری که از عرق بدن انسان و یا بزاق دهان آزاد می شود، باعث ایجاد ترکیباتی موسوم به کلروآمین ها می شود که برای از بین بردن شان مجبور به استفاده از روش شوک کلر و یا سوپر کلر زنی هستیم تا آن ها را از بین ببریم. اما در سایر موارد، حد مجازی برای استفاده از کلر استخر وجود دارد که اگر رعایت شود، هیچ مشکلی برای سلامت انسان و محیط زیست ایجاد نمی کند .

حد استاندارد کلر استخر چه میزان است؟


سس بسته به شرایطی که بر استخر ما حاکم است، میزان استفاده از کلر نیز متفاوت خواهد بود. عوامل مختلفی برای تعیین میزان استاندارد کلر استخر وجود دارد که از جمله آن ها می توان به PH، دمای آب، تعداد افراد موجود در استخر، حجم آب و… اشاره کرد.

 در صورتی که میزان کلر استخر بیش از حد استاندارد باشد، باعث ایجاد گاز کلر می شود که در مقادیر کم، باعث بروز علائم خفیف مانند خارش بینی، خارش گلو سرفه و در مقادیر بالا باعث سوزش پلک ها، تنگی نفس و سردرد و در مقادیر بالاتر از آن، باعث بروز مسمومیت های خفیف تا شدید و در مقادیر بسیار زیاد، باعث بروز علائم بسیار شدید و حتی مرگ افراد می شود.

میزان استاندارد کلر در آب استخر توسط سازمان های بهداشتی مختلف به طور میانگین بین ۱ تا ۳ میلی گرم در هر لیتر آب اعلام شده است که به اختصار به صورت ۱ تا ۳ ppm اعلام می شود. این میزان باید به صورت روزانه و هفتگی، با استفاده از کیت های تشخیص مخصوصی اندازه‌ گیری شود تا در صورتی که به کمتر از این مقدار برسد، مجدد به آن کلر استخر افزوده شود.

 خرید کلر استخر یکی از موارد بسیار مهم برای صاحبان استخر های سرپوشیده است که در صورت بی توجهی به آن، باعث بروز بیماری های مختلف در ورزشکاران و همچنین ایجاد انواع لجن ها و چرک مردگی های متعدد بر دیواره استخر خواهد شد. همچنین عدم استفاده از کلر استخر، باعث می شود تا به مرور زمان، آب استخر کدر شده و بوی نامطبوعی از خود آزاد کند. 

خرید کلر استخر از اوسینا شیمی

خرید کلر استخر چرا و چگونه؟

 اوسینا شیمی به عنوان یکی از معتبر ترین تامین کننده گان مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی، این افتخار را دارد تا نیاز شما برای خرید کلر استخر را در همه مقادیر و همه انواع آن برآورده کند..

 ما سالهاست که در کار خرید و فروش مواد شیمیایی تجربه کسب کرده ایم و امروزه بهترین و مرغوب ترین اجناس، از معروف ترین برند ها را تهیه می کنیم تا بتوانیم نیاز مصرف کنندگان عزیز ایرانی را برطرف کنیم و با ارائه بهترین ها، حسن نیت مان را اثبات کرده ایم. 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن های ۰۲۱۵۵۴۳۶۲۴۹ و ۰۹۱۹۶۳۹۴۳۲۵ و یا ۰۹۱۲۸۶۳۲۸۸۶ تماس حاصل کنید. کارشناسان ما اینجا هستند تا از روز شنبه تا چهارشنبه، بین ساعت ۹ الی ۱۷ و در روزهای پنج شنبه بین ساعت ۹ الی ۱۳ و ۳۰ دقیقه، پاسخگوی سوالات شما مشتریان گرامی می باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا