ورزش

اقدام جنجالی هکتور کوپر در انتخابی جام جهانی

بازی‌های روز گذشته (یکشنبه) مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آفریقا با یکسری حواشی همراه بود که مهمترین آنها در مصاف تیم‌های ملی جمهوری کنگو و بنین در گروه H رخ داد.

این بازی مصاف دو مدعی اصلی صعود از گروه H‌ بود که به میزبانی کنگویی‌ها برگزار و با پیروزی ۲ بر صفر آنها تمام شد. با این نتیجه کنگو در پایان مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آفریقا ۱۱ امتیازی شد و با گرفتن جای بنین در صدر جدول صعودش را به دور سوم انتخابی قطعی کرد. با این حال ممکن است مجوز صعود این تیم لغو شود چرا که کنگویی‌ها تعویض‌های خود را برخلاف مقررات انجام دادند.

تیم ملی جمهوری کنگو در این بازی ۴ تعویض انجام داد. تا این جای کار مشکلی وجود نداشت چرا که طبق مقررات تیم‌ها مجاز به استفاده از ۵ بازیکن تعویضی هستند. مشکل اما زمانی رخ داد که هکتور کوپر سرمربی تیم فراموش کرد که تعویض‌های خود را باید در سه بازه زمانی انجام دهد. مربی آرژانتینی تعویض‌های خود را در دقایق ۶۳، ۷۴، ۸۴ و ۹۰ انجام داد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا مدیران تیم بنین به ارسال شکایت‌نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آفریقا خواستار بررسی این موضوع شوند.

اقدام جنجالی هکتور کوپر در انتخابی جام جهانی

جنجال دیگری که شب گذشته در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قاره آفریقا رخ داد، در مصاف تیم‌های ملی غنا و آفریقای جنوبی بود که داور مسابقه ماگوته اندیایه در دقیقه ۲۵ یک پنالتی بسیار جنجالی به سود غنا اعلام کرد که منجر به ثبت تنها گل بازی هم شد. با این نتیجه غنای مانند میهمان خود ۱۳ امتیازی شد و با توجه به برابر تفاضل گل دو تیم، به خاطر گل زده بیشتر صدرنشین جدول گروه G شد و به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی راه پیدا کرد. سنگال، مراکش، مالی، مصر و جمهوری کنگو دیگر تیم‌های صعود کرده به مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از قاره آفریقا هستند.

۲۵۶ ۲۵۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا