فناوری اطلاعات

بدون چمدان سفر کنید؛ یک شرکت ژاپنی به شما لباس قرض می‌دهد

اگر برای تعطیلات با خطوط هوایی ژاپن سفر می‌کنید، می‌توانید با خودتان «هیچی» به همراه نداشته باشید. یک شرکت ژاپنی طرح آزمایشی یک ساله‌ای را اجرا کرده که به مسافران اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از لباس‌ها را که قبلا در هتل آماده شدند، رزرو کنند و در هنگام ورودشان به هتل آنها را برای استفاده دریافت کنند.

به گزارش سیلاد و به نقل از یورونیوز، در پایان اقامت مسافران نیز لباس‌ها دوباره به هتل برگردانده و شسته می‌شوند تا در اختیار گروهی دیگر از مسافران قرار بگیرند.

شرکت «هر لباسی، هرجا» این سرویس را تا پایان اوت ۲۰۲۴ اجرا می‌کند. خطوط هوایی ژاپن هم مدعی هستند با این طرح آزمایشی می‌توانند با کم شدن وزن هواپیماها، میزان انتشار کربن را کاهش دهند. 

بر اساس تخمین شرکت «هر لباسی، هرجا» حدود ۱۰ کیلو صرفه جویی در وزن چمدان‌ها برابر است با حدود ۷ و نیم کیلوگرم صرفه جویی در انتشار گازهای گلخانه‌ای. این میزان همچنین با ۱۰ دقیقه استفاده از سشوار به مدت ۷۸ روز برابری می‌کند. 

 

میهو موریا که این ایده را مطرح کرده، می‌گوید: «من عاشق سفر هستم و به بسیاری از کشورهای خارجی رفته‌ام، اما همیشه از کشیدن چمدان یا شستن لباس‌ها بیزارم.»

او ادامه می دهد: «در سفر، سه چیز مهم برای من اقامت، غذا و پوشاک است. زمانی که ما به خارج از کشور سفر می‌کنیم، هتل‌ها و رستوران‌هایی وجود دارند که محل اقامت و غذا را ارائه می‌دهند، اما از لباس خبری نیست. چرا ما باید لباس‌هایمان را از خانه به سفر بیاوریم؟»
 

پوشاک برای تمام فصول

کاربران این سرویس، وارد وبسایت شده و گزینه موردنظرشان انتخاب می‌کنند: لباس زنانه یا مردانه، برای کدام فصل، تاریخ تحویل و بازگشت. قیمت لباس‌ها متغیر و بین ۳۴ تا ۴۸ دلار برای کل دوره اقامت در هتل است. 

این سرویس در سال آینده اجرایی می‌شود و موریا می‌گوید پاسخ‌ها به طرحش بسیار مثبت بوده است. 

تاثیر واقعی این آزمایش در پایان کار مشخص خواهد شد؛ زمانی که خطوط هوایی ژاپن میزان کاهش وزن هواپیماها را حساب کرده و کاهش دقیق انتشار گازهای گلخانه‌ای را تخمین بزنند. 
 

 

کاهش وزن، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای؟

کاهش وزن هواپیماها یک راه‌حل اثبات شده برای صرفه جویی در سوخت و کاهش آلاینده‌ها است و مدتهاست که سازندگان هواپیماها به دنبال راههایی برای عملی کردن آن هستند. به طور مثال تولیدکنندگان به دنبال طراحی صندلی‌های سبک‌تر برای سرنشینان بوده اند. 

حتی تغییرات کوچک می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. بطور مثال شرکت کانتاس نیز ظروف غذاخوری خود را در بخش «بیزنس کلاس» دوباره طراحی کرده است تا ۱۱ درصد سبک‌تر از ظرف‌های قبلی باشند. همین طراحی دوباره به صرفه جویی ۵۳۵ تن متریک سوخت در سال کمک کرده است.

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا