فناوری اطلاعات

ماجرای شکایت جگوار لندرور از فولکس واگن در مورد کپی برداری فناوری Terrain Response

سال قبل بود که گروه خودروسازی جگوار لندرور (به اختصار JLR) گروه فولکس واگن را به استفاده بدون اجازه از یکی از تکنولوژی‌های مخصوص خودروهای آفرود (Terrain Response) خود متهم کرد و در تلاش بود از فروش شاسی‌بلندهایی چون پورشه کاین، لامبورگینی اوروس، فولکس واگن تیگوان و چند مدل دیگر از آئودی از جمله کراس‌اوور پرفروش Q5 ممانعت به عمل بیاورد. اما حالا خبر می‌رسد این دو کمپانی بزرگ به توافق رسیده‌اند و فولکس واگن موافق شده رضایت طرف انگلستانی را جلب کند.

هنوز در رابطه با جزئیات توافق صورت گرفته اطلاعاتی در دست نیست، ولی گفته می‌شود جگوار لندرور خود را برای طرح شکایت در هفته آینده آماده می‌کرد و اگر فولکس واگن گامی در راستای جلب رضایت برنمی‌داشت، این کمپانی مصر بود شکایت خود را تقدیم دادگاه کند. آنطور که بلومبرگ گزارش کرده، گروه جگوار لندرور احتمالا با اعطای مجوز استفاده از تکنولوژی مورد بحث، سالانه ۲۰۰ میلیون دلار به جیب می‌زند.

بد نیست اشاره کنیم تکنولوژی مورد مناقشه Terrain Response نام دارد. این سیستم با فشار یا چرخش یک دکمه فعال شده و مدیریت تنظیمات و قسمت‌های مختلفی چون ترمز، موتور و گیربکس را بر عهده می‌گیرد. این سیستم عملکرد اجزای مذکور را بسته به نوع مسیر طوری تنظیم می‌کند که خودرو به بهترین شکل ممکن مسیر آفرود مقابل را پشت سر بگذارد.

Jaguar F Pace
سیستم Terrain Response در چند محصول لندرور و جگوار F-Pace مورد استفاده قرار گرفته است

این نخستین بار نیست که JLR با گروه فولکس واگن دچار کشمکش می‌شود. پیش از این و در سال ۲۰۱۸، لندرور بخاطر مساله‌ای مشابه بر علیه بنتلی و مدل بنتایگا پرونده تشکیل داده بود. جالب اینکه هنوز بنتلی در راستای جلب رضایت لندرور هیچ حرکتی نکرده و قرار است فوریه آینده دادگاهی در این رابطه تشکیل شود. تاکنون هیچ یک از سخنگوهای دو گروه بزرگ فولکس واگن و جگوار لندرور واکنشی نسبت به این پرونده نشان نداده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا