استانها

ثبت بیش از ۱۶۰۰ مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت: در پنج ماه نخست امسال ، یک هزار و ۶۳۹ مورد شکایت مردمی درخصوص کالا وخدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات و نمایندگیهای شهرستانهای تابعه اخذ شده است که یکهزار و ۳۱۱ مورد مربوط به بخش کالا و مابقی مربوط به خدمات است.

وی اضافه کرد: با بررسی ها و بازرسی های انجام شده ، صد در صد گزارش های واصله و گزارش متخلف ، قابل پیگیری تشخیص داده شد که از مجموع شکایات ، ۱۲۲۹ مورد گزارش به صورت تلفنی ، ۱۷ گزارش حضوری و ۳۹۳ نیز به صورت کتبی ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان همچنین اذعان کرد: از مجموع این شکایات دریافتی ، تعداد ۶۵۵ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده گردید که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه گرانفروشی ، تقلب و عدم درج قیمت از بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی است ، خاطرنشان کرد : از مجموع شکایات خصوصی طی مدت مذکور ، تعداد ۲۴۱ فقره با برآورد ارزش حدود ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال در کارگروههای شهرستانی رسیدگی و منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

مهدی یحیایی یادآور شد: هم استانی ها می توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا