استانها

تقویت نهضت برپایی نماز در مدارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی اقامه نماز استان گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، جامعه دچار لطمه های فرهنگی و اجتماعی شد تا جایی که بسیاری از این مشکلات ناشی از عدم برگزاری اقامه نماز به صورت مرتب بوده است.

او اهمیت ترویج نماز را ناشی از اهمیت خود نماز دانست و افزود: در ترویج فریضه الهی نماز که مطالبه مهم مقام معظم رهبری نیز هست باید اهتمام ویژه ای داشت و بیش از پیش به این موضوع پرداخت.

به گفته حبیبی، اهمیت و نقش نماز در تربیت جامعه بسیار موثر بوده و اگر نسل جوان و نوجوان با این فرهنگ و دین بیگانه شود، بازگشت آنها به راه هدایت کاری بس دشوار و هزینه‌بر خواهد بود.

او تصریح کرد: براساس مصوبه امروز شورای فرهنگی و اجتماعی اقامه نماز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ۲ میلیارد ریال اعتبار با همکاری اداره کل آموزش و پرورش به ستاد اقامه نماز استان تخصیص می دهد.

این مسئول به کمبود امام جماعت در استان قزوین و انتقال تعدادی از طلبه های قمی به قزوین، اظهارکرد: با توجه به اهمیت اجرای فریضه الهی نماز در مدارس، نمازخانه تمامی مدارس سطح استان باید مناسب سازی شده و برای جذب هرچه بیشتر نمازگزاران مزین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تاکید کرد: ائمه جمعه و جماعت ادارات هر هفته یک روز باید در مدارس حضور یابند تا مشکل کمبود امام جماعت در این مراکز تا حدودی مرتفع شود.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا