جامعه

کاهش شیب کرونا/ اعلام زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز با وجودی که ۲۸۸ نفر از هموطنان به خاطر کرونا جان باختند می توان گفت شیب کرونا در پیک پنجم فروکش کرده است ولی نکته اینجاست که آیا عزاداریهای گروهی اربعین به خصوص مراسم سنتی پیاده روی باعث افزایش تعداد مبتلایان و ورود به پیک ششم خواهد شد؟

مهمترین اخبار کرونایی امروز به همراه لینک دسترسی در زیر آمده است:

وزیر بهداشت: در یک هفته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن زدیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین منبع نیروی انسانی منطقه در حوزه سلامت است اما به ساماندهی نیاز دارد و ظرفیت های بسیار زیادی داریم که می توانیم از آنها برای کل منطقه و جهان استفاده کنیم.

کودکان بیشتر از چه راهی به کرونا آلوده می‌شوند؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی اراک گفت: طبق بررسی‌های بعمل آمده بیشترین درگیری کودکان با بیماری کووید ۱۹ از طریق تماس با والدین آلوده به این ویروس بوده است.

واکسن برخی از نقاط کشور را آبی کرد

به تزریق واکسن مقاومت نشود، می‌توانیم با سرعت بیشتری زنجیره کرونا را کاهش دهیم.

کاهش شیب کرونا/ اعلام زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

محموله واکسن تک دوز کودکان وارد کشور شد

بیست‌ ودومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون واکسن تک دُز برای گروه سنی ۳ تا ۱۷ سال، امروز یکشنبه چهارم مهر ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

اعلام زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

دبیرکمیته علمی ستاد ملی کرونا همزمان با شروع مهرماه و فصل بازگشایی مدارس و دانشگاهها اعلام کرد: تا زمانی که واکسیناسیون عمومی کشور به ۷۵ درصد جمعیت کشور برسد،تصمیم براین است که عمده کلاسها به صورت غیرحضوری برگزار شود.

تست چشمی کرونا از زائران اربعین در بازگشت به کشور

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با بازگشت زائران اربعین گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین در مرزهای هوایی و زمینی در نظر گرفته شده است و از آن‌ها به جای PCR تست چشمی کرونا گرفته میشود.

سیامک اطلسی درگذشت

سیامک اطلسی بازیگر سریال خاطره‌انگیز «پدرسالار» در ۸۵ سالگی بر اثر عوارض بیماری کرونا چشم از جهان فروبست.

کاهش شیب کرونا/ اعلام زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

بدن چه زمانی پس از واکسن زدن مقابل کرونا ایمن می‌شود؟

با شروع واکسیناسیون عمومی در برابر کووید-۱۹، سوالاتی از قبیل زمان شروع اثربخشی واکسن، ماندگاری ایمنی در گروه‌های مختلف و … مطرح شده است که باید به صورت دقیق و علمی به آن‌ها پاسخ داد.

چند تصور اشتباه بعد از تزریق واکسن

برخی باورهای غلط درباره واکسن کرونا، در فضای مجازی مطرح می‌شود که نه تنها هیچ سند علمی ندارند بلکه منجر به گمراهی مردم می شود.

واکسن آنفلوآنزا با واکسن کرونا تداخل دارد؟

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا پس از تزریق واکسن کرونا وجود ندارد، گروه‌های پرخطر باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

زندگی اجتماعی برای کسانی که واکسن نزده‌اند غیرممکن می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در آینده تردد در شهر و ارائه برخی از خدمات مهم به افرادی که واکسینه نشده‌اند غیر ممکن خواهد بود.

کرونا باعث عقیم شدن می‌شود

یک جراح و متخصص اورولوژی در ارتباط با اینکه بیماری کرونا می تواند بر روند باروری در آقایان و تولید مثل در خانم ها اثرگذار باشد یا خیر، توضیحاتی ارائه داد.

مراجعه تهرانی‌ها به مراکز درمانی ۵۵ درصد کم شد

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران از ثبت آمار ۶۹ فوتی در استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

استاندار تهران: طوری عزاداری کنید که نگویند مراسم مذهبی ما را به پیک بعدی کرونا کشاند

استاندار تهران گفت: ۹ میلیون و ۳۵۲ هزار دوز واکسن تا به امروز در سطح استان تزریق شده که بیش از ۲ میلیون و ۷۲۱ هزار دوز دوم بوده و احتمالا برای تزریق دوم نیاز به افزایش مراکز جدید واکسن باشد.

واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون

دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید ـ ۱۹ گفت: واکسن وارد شده توسط هلال احمر برای کودکان به صورت تک‌دزی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در کشورهای چین و امارات نیز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است.

فوت ۲۸۸ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۳ هزار و ۷۹۲ نفر بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شدند.

تعداد واکسن‌های وارداتی از ۷۱ میلیون دوز گذشت

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: صبح امروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) با ورود پنجاه و هفتمین محموله واکسن کرونا شامل ۶ میلیون دز از نوع سینوفارم، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۱ میلیون دوز گذشت.

واکسیناسیون تهرانی‌ها در مسیر پیاده‌روی روز اربعین

مدیرعامل شرکت شهرسالم شهرداری تهران از واکسیناسیون جاماندگان اربعین در ۶ مسیر از راهپیمایی خبر داد.

۴۷۲۳۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا