اقتصاد

قیمت جدید دام زنده اعلام شد/ پوریان: کاهش قیمت گوشت در راه است

به گزارش خبرگزاری سیلاد، منصور پوریان درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز داخلی افزود: طبق گزارش اخیر مرکز آمار ایران، جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راس برآورد شده که عرضه گسترده آن منجر به کاهش قیمت گوشت قرمز داخلی خواهد شد.

وی بیان‌داشت: وضعیت جمعیت دام سنگین کشور نیز به دلیل واردات دام زنده و گوشت قرمز در پاییز و زمستان سال ۱۴۰۲ به نقطه مطلوب رسیده است و بر این اساس انتظار می رود که قیمت گوشت تولید داخلی در هفته های آتی کاهشی شود.

این مقام صنفی با اشاره به اینکه در فصل زمستان چهار تا ۴.۵ میلیون راس دام زنده میش و مولد یعنی کمتر از سه درصد جمعیت آنها کشتار شده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش زایش دام ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

وی گفت: در ماه‌های اخیر با افزایش جمعیت دامی و رشد توزیع دام زنده در مراکز عرضه، قیمت گوشت قرمز روند کاهشی به خود می گیرد و می تواند با گوشت وارداتی قابل رقابت باشد.

پوریان تصریح‌کرد: طبق آمار امروز میانگین کشوری قیمت دام زنده گوسفندی بره نر درجه یک حداکثر کیلویی ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین حداکثر ۲۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول قیمت دام زنده و گوشت قرمز در استان خوزستان همیشه بالاترین نرخ را دارد، گفت: طی روزهای اخیر به دلیل افزایش عرضه دام زنده داخلی، قیمت گوشت قرمز گوسفندی داخلی در فروشگاه ها و قصابی های این استان به ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله به ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.

رییس شورای تامین دام افزود: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

وی درباره وضعیت نهاده های دامی، گفت: در دولت سیزدهم اتفاق خوبی در زمینه تامین و عرضه مداوم نهاده‌های دامی افتاد، به طوری که استمرار عرضه در واردات و توزیع نهاده ها باعث شد این نهاده مهم تولیدات دامی در دسترس دامداران و دامپروران باشد و آنان برای تامین نهاده ها مانند سالهای گذشته در مضیقه نباشند.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا