دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد رتبه اول بین دانشگاهها در بعد پاسخگویی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، دکتر شهرام طهماسبیان در تشریح این خبر اظهار داشت: نخستین دوره رتبهبندی جامع علمی دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور موسوم به رعد ۱۴۰۰، با همکاری و مشارکت سه معاونت فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی به سرانجام رسید و در نهایت نتایج این رتبهبندی اعلام شد.
وی افزود: بر این اساس، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با امتیاز تراز شده ۱۶۶.۲۴ مقام اول در رتبه بندی دانشگاه های مرکز استان در بعد پاسخگویی را از آن خود کرد.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی مرکز استان در بعد بین المللی سازی نیز دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با کسب ۴۹,۸۳ امتیاز موفق به کسب رتبه سوم شد.
دکتر طهماسبیان ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی مرکز استان در بعد دانشگاه نسل آینده و فناور هم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با کسب ۳۵,۰۷ امتیاز رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی مرکز استان در بعد مأموریت گرایی هم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با کسب ۱۵۱,۲۲ رتبه هفتم را بدست آورد.
دکتر طهماسبیان خاطرنشانکرد: در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی مرکز استان بر اساس تعداد مصوبات هیأت امنا هم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با کسب ۳۰,۰۰ رتبه هجدهم را از آن خود کرد.
دکتر طهماسبیان افزود: اولین دوره رتبهبندی جامع علمی دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور موسوم به رعد ۱۴۰۰، با همکاری و مشارکت سه معاونت فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به سرانجام رسید و در نهایت نتایج این رتبهبندی اعلام و به دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی ابلاغ شد.
وی ادامه داد: این رتبهبندی ماحصل فعالیتهای دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی در سالهای ۹۸ و ۹۹ است و در شش وجه «بعد انسانساز و حکمتبنیان» ، «بعد پاسخگویی» ، «بعد بینالملی» ، «بعد سرآمدی و مرجعیت» و « دانشگاه نسل آینده و فناور» و«بعد مأموریت گرایی» است و رتبه هر دانشگاه در هر یک از حیطهها لزوماً بیانگر جایگاه کلی آن دانشگاه نیست و بدیهی است که دانشگاهها در حیطههای مختلف عملکرد یکسانی ندارند.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یکی از اهداف اصلی انجام رتبهبندی، را بهبود و ارتقای عملکردها، رفع نقاط ضعف و ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد و توسعه همکاریهای منطقهای، ملی و بینالمللی عنوان کرد.
شایان ذکر است، در این رتبهبندی تلاش شد تا با دیدگاهی تلفیقی نسبت به فعالیتهای دانشگاهی، علاوه بر تجمیع رتبهبندیهای آموزشی و پژوهشی، برای نخستین بار ارتقاء کیفی فعالیتهای حوزه فرهنگی و دانشجویی نیز مدنظر قرار گیرد چرا که امروزه با ظهور دانشگاههای نسل جدید، دانشگاهها علاوه بر اهتمام و رقابت برای کسب جایگاههای کیفی در آموزش و پژوهش و فناوری، تلاش میکنند بامعرفی و ارائه کیفیت بالایی از فرهنگ دانشگاهی، رضایت دانشجویان و دانشگاهیان را نیز تضمین کنند.