استانها

افزایش توانمندی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تنها راه رونق تولید در یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، نشست هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد با حضور رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل خانه صمت برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید عبدالرضا موسوی رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه با ارائه گزارش عملکرد نمایندگی وزارت امورخارجه در استان یزد، به تشریح پتانسیل های این نمایندگی به ویژه با فعال سازی بخش رایزنی اقتصادی پرداخت.

وی خواستار همکاری مضاعف خانه صمت و نمایندگی وزارت امورخارجه در استان و تعامل هرچه بیشتر با رایزن اقتصادی جهت بررسی پتانسیل ارتباطات بین المللی صنایع یزد، ایجاد شرکت های بزرگ و مادر و کنسرسیوم های صادراتی در استان جهت افزایش توانمندی ها و جلو گیری از موازی کاری و رقابت های مضر بین تجار و شرکت های صادر کننده شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به فعال شدن معاونت اقتصادی وزارت خارجه و همکاری بسیار خوب دفتر این وزارت خانه با فعالین و تشکل های صنعتی و بازرگانی استان قدردانی کرد.

سیدعلی اکبر کلانتر در ادامه اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های استان صنعتی و معدنی یزد و جمعیت کم استان تنها راه رونق و جهش تولید، افزایش توانمندی های تولیدکنندگان و تجار و صادرکنندگان استان در زمینه ارتقا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده تولید و همچنین مجهز شدن به علم و مهارت روز بازاریابی، بسته بندی و رعایت استانداردهای تبلیغات بین المللی است.

وی افزود: البته دولت و سایر نهادهای حاکمیتی چه در زمینه تامین زیرساخت ها و چه حمایت های نرم نظیر ایجاد بیمه های بانکی و حمل و نقل و همچنین انعقاد تفاهم نامه ها و پروتکل های اقتصادی و تعرفه ای با کشورهای هدف صادراتی و همچنین بکار گیری وابسته ها و رایزنان بازرگانی باتجربه و عالم می تواند نقش برجسته ای در رشد صادرات غیر نفتی کشور و استان که از مزیت انرژی و مواد اولیه و دستمزد ارزان بهره می برد ایفا کند.

کلانتر همچنین پیشنهاد کرد دفتر وزارت امور خارجه در استان با همکاری خانه صمت ضمن احصاء توانمندی ها و پتانسیل های دارای مزیت صادراتی تولیدات و نیازهای صنعتگران و معدنکاران و فعالین اقتصادی استان در خصوص تهیه ماشین آلات و تجهیزات و قطعات یدکی و مواد اولیه با منشا خارجی و همچنین ماشین آلات دست دوم دارای تکنولوژی بالا، سازوکاری را برای حمایت از شرکت های کوچک و متوسط طراحی و اجرا کنند.

رئیس خانه صمت استان یزد در ادامه تصریح کرد: خانه صمت یزد به عنوان استان معین کشور پاکستان انتخاب شد و بنا داریم با همکاری صنعتگران، صادر کنندگان، تجار و ایرانی های مقیم پاکستان یک دفتر تجاری هم برای کمک به روابط بین فعالین دو کشور در پایتخت و یا یکی از شهرهای مهم پاکستان ایجاد کنیم.

در ادامه مصوبه عجیب و غیر منطقی و مخل تولید وزارت صمت در خصوص حذف معافیت گمرکی ماشین آلات و مواد اولیه و دپو این کالاها در گمرکات و خسارات ناشی از آن و مشکلات سامانه توانیران مطرح و گزارش اقدامات و پیگیری خانه صمت و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه به اطلاع اعضا رسید.

افزایش توانمندی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تنها راه رونق تولید در یزد

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا