فناوری اطلاعات

سنسور اکسیژن اپل واچ سری ۶ به خوبی تجهیزات بیمارستانی کار می‌کند

مطالعه‌ای در دانشگاه سائو پائولو نشان داده که اپل واچ سری ۶ دستگاه قابل اطمینانی برای تحت نظر داشتن غلظت اکسیژن بیماران با مشکلات تنفسی است. محققان می‌گویند که این دستگاه می‌تواند روزی به پروسه‌های درمانی کمک کند.

اپل واچ سری ۶ سنسور تشخیص اکسیژن خون دارد که بیشتر برای نظارت کاربران روی سلامت بدن و ورزش تعبیه شده، اما در مطالعه‌ای مشخص شد که این سنسور اپل می‌تواند در پروسه‌های درمانی استفاده جدی داشته باشد.

در این مطالعه که در مجله نیچر منتشر شده است، محققان اپل واچ سری ۶ را با اکسیمترهای تجاری مقایسه کردند. حدود صد بیمار سرپایی در کلینیک تخصصی ریه با بیماری‌هایی مثل انسداد مزمن ریه (COPD) با این دستگاه‌ها تحت نظر قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که شباهت‌های زیادی بین سنسور اپل واچ سری ۶ و اکسیمترهای تجاری برای اندازه‌گیری ضربان قلب و اکسیمتری خون وجود دارد. اپل واچ به طور میانگین غلظت اکسیژن خون را بیشتر نشان می‌داد با این حال، تفاوت زیادی در تشخیص غلظت اکسیژن و ضربان قلب بین این سنسور با اکسیمترهای تجاری دیده نشد.

در نهایت در این مقاله مشخص شد که اپل واچ ۶ دستگاه قابل اعتمادی برای اندازه‌گیری ضربان قلب و غلظت خون و نظارت روی بیماران با مشکلات تنفسی و ریوی است. در همین بین، اپل هم در همکاری با سازمان‌های دیگر در حال مطالعه و بررسی بخش‌های مختلف پزشکی است. در بهار امسال، اپل با دانشگاه واشنگتن و مرکز تحقیقات آنفولانزا سیاتل همکاری کرد تا توانایی اپل واچ در تشخیص بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سایر بیماری‌های تنفسی را بسنجد.

در همین ماه نیز بیوژن با اپل و UCLA مطالعه‌ای را آغاز کرد تا بتوانند علائم بیماری‌های عصبی مثل زوال عقل و افسردگی را با اپل واچ تشخیص دهند. تکنولوژی ساعت‌های هوشمند روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و محققان معتقدند که باید مطالعاتی برای ارزیابی دقت و صحت این دستگاه‌ها برای استفاده در پروسه درمانی بیماری‌های مختلف انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا