فناوری اطلاعات

درخواست صباایده از وزارت خارجه و ارتباطات: به حذف اپلیکیشن‌ها واکنش داشته باشید

روابط عمومی صباایده در پی حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از گوگل پلی اعلام کرد این اتفاق تحت تاثیر تحریم‌ اعمال شده علیه ایران صورت گرفته و برای رفع این مشکل به دنبال رایزنی از طریق وکلای خود هستند. صبا ایده همچنین از وزارت خارجه و ارتباطات درخواست کرد تا با انجام مکاتبه نسبت به این اتفاق واکنش داشته باشند.

به گفته صباایده، فیلیمو و آپارات ۱۰ روز پیش از گوگل‌پلی حذف شده‌اند و علت آن بند ۱۶.۵ قوانین توسعه دهندگان و به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

این شرکت در بیانیه خود چنین نوشته است:

«ما بر این باوریم که حذف این دو اپلیکشن به بازار داخلی این دو پلتفرم آسیبی جدی نخواهد زد ولی قطعا در رشد برون مرزی سرویس های آپارات و فیلیمو و همچنین استفاده کاربران داخلی در سیستم عامل اندروید تی وی محدودیت جدی ایجاد می‌کند. ما از وزارت خارجه و وزارت ارتباطات کشور می‌خواهیم با انجام مکاتبه نسبت به این اتفاق واکنش داشته باشند، ضمن اینکه وکلای خارجی و داخلی ما در حال بررسی حل این مسئله هستند.»

پیش‌تر «محمد جواد شکوری مقدم»، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده درباره تحریم‌ها و اتفاق اخیر برای اپلیکیشن‌های ایرانی با انتشار توییتی اظهار امیدواری کرده بود که موافقان طرح صیانت، حذف اپ‌های آپارات و فیلیمو را دستاویز و موید طرح خود نبینند: «اگر حرف اکوسیستم داخلی را می‌شنوید و برای ما طرح می‌نویسید، هر دو برایمان آزار دهنده و مانع توسعه است.»

خاطرنشان می‌شود وزیر سابق خارجه، پیش‌تر در گفت‌وگو با دیجیاتو تحریم‌های اپل و گوگل علیه ایران را نامشروع دانسته بود اما در نهایت باید گفت در عمل شاهد اقدامی جدی در این موضوع از سوی وزارت خارجه و رایزنی‌های دیپلماتیک در دولت گذشته نبودیم. مشخص نیست آیا در دولت جدید شاهد اقدامات ملموس‌تری در این رابطه خواهیم بود یا همه چیز تنها به بیانیه و هشدار ختم خواهد شد.

باید بدانید طی روزهای اخیر اپلیکیشن‌های ایرانی همچون بلد و فیلیمو و آپارات بخاطر تحریم‌های گوگل از مارکت اندرویدی گوکل‌پلی حذف شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا