استانها

بهره مندی بیش از ۷۴۹۰۰۰ نفر از خدمات حمل و نقل عمومی برون شهری لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مصطفی سمساریان رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه ۷۴۹هزار و ۲۷۳ مسافر در قالب ۱۲۷هزار و ۳۴۷ سفر از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان لرستان استفاده نموده اند.

وی گفت : در حال حاضر ۷۸ شرکت و موسسه مسافربری با تعداد هزار و ۳۷۸ دستگاه انواع ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ای و دو هزار و ۳۹۲ راننده در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری مسافر استان دارند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه پنج انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و سه انجمن صنفی رانندگان در حوزه مسافر فعال هستند، گفت: کارشناسان اداره مسافر در ۱۰ پایانه مسافربری سطح استان و پنج دفتر نمایندگی شهرستان ها مشغول نظارت بر روند ارائه و ارتقاء خدمات سفر، رعایت پروتکل های بهداشتی مسافر و احصاء نواقص پایانه ها و پیگیری اصلاح این نواقص می باشند.

وی از در دست اجرا بودن طرح ممنوعیت ورود ناوگان غیربومی به شهرستان های خرم آباد و بروجرد به منظور کمک به چرخه اقتصاد ناوگان بومی خبر داد و افزود: همچنین با توجه به شیوه کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون و ضرورت رعایت ضوابط حمل و نقل مسافر با ۵۰درصد ظرفیت و برابر پروتکل های بهداشتی، در شش ماهه امسال با برقراری بازدیدهای روزانه و گشت های شبانه روزی کنترل دروازه ای با حضور کارشناسان حمل و نقل و پلیس به تعداد هزار و ۳۵۳ مورد نسبت به نظارت بر عملکرد ناوگان اقدام شده و تاکنون ۴۱ تذکر شفاهی و ۱۳ تذکر کتبی برای رانندگان متخلف صادر شده است.

سمساریان با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت های حمل و نقل گفت: در این مدت ۵۲ فقره پرونده رانندگان متخلف و ۵۸ فقره پرونده شرکت های حمل و نقل متخلف برای رسیدگی و برخورد متناسب با متخلفان به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع شده است.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری لرستان با در اختیار داشتن ۱۷۵ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۸.۰۹ سال، ۵۱۳ دستگاه مینی بوس با میانگین عمر ۳۳.۶۹ سال و

۶۱۹دستگاه سواری کرایه با متوسط عمر ۱۲.۸۲ سال در حال خدمات دهی به متقاضیان است و در حال حاضر نیز با توجه به بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و شلمچه، آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا