استانها

نانواهای مازندران در اولویت واکسیناسیون گروه‌های پر خطر قرار گیرند

به گزارش خبرآنلاین مازندران، عباس علی وفایی نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه خبازان روزانه با مردم ارتباط مستقیم داشته و نان نیز به عنوان یک کالای مهم و استراتژیک بوده که روزانه بر سفره خانواها قرار دارد واکسیناسیون نانوایان و خانواده‌های آن‌ها باید در اولویت گروه‌های پر خطر قرار گیرد.

وی افزود: زنجیره گندم، آرد و نان که در واقع زنجیره تامین بوده شامل واحدهای کارخانجات آردسازی و حمل و نقل خبازان و همکاران غله باید در واکسیناسیون این مجموعه مهم به منظور تامین قوت غالب مردم و سلامت شهروندان تسریع صورت پذیرد.

وفائی نژاد گفت: این اداره کل با توجه به مصوبات قرارگاه ستاد مقابله با کرونا استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط در قالب طرح تشدید بازرسی اقدامات برجسته ای را در جهت کاهش تسری این بیماری و قطع زنجیره کووید ۱۹ انجام داده است.

وی اضافه کرد: همکاران اداره کل غله استان به منظور تامین کالای اساسی از جمله نان که نقش مهمی در سبد خانوار دارد از سال گذشته تاکنون حتی فرصت یک روز استفاده از اجرای طرح‌های دورکاری و یا کاهش ظرفیت نیرو به جهت حجم بالای ماموریت‌های تامین، خرید، فروش و نظارت برخوردار نشدند.

وفایی نژاد به اقدامات فرهنگی این اداره کل در خصوص مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: توزیع ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، نشانه‌گذاری رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از کارت خوان، جابجایی پول با پنس یا انبرک از مهم‌ترین اقداماتی بود که در ارتقای سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای خبازی داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به مکاتباتی که با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت سیاسی امنیتی استان در خصوص واکسیناسیون زنجیره گندم، آرد و نان صورت گرفته است، تصریح کرد: ضرورت دارد مراجع ذیربط نسبت به تعیین اولویت برای واکسیناسیون نانوایان، کارخانجات آردسازی، حمل و نقل و همچنین همکاران غله اقدام نمایند تا با کاهش تسری این بیماری منحوس در این خانواده شاهد ارائه مطلوب تر ماموریت‌ها و خدمات این زنجیره بر مردم باشند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا