استانها

شرکت‌های حمل و نقل ریلی اصفهان نیازمند مساعدت مسئولان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، شرکت‌های حمل و نقل ریلی در شرایط کرونایی خاص دو سال گذشته کشور، پیشگام در همراهی با مسئولان برای تأمین مایحتاج مورد نیاز قطارها،اقلام مصرفی خوراکی، بهداشتی، مایحتاج اولیه برخی صنایع مانند ذوب آهن و فولاد عمل کرده‌اند و نیازمند مساعدت مسئولان در شرایط خاص هستند.

شرکت بهتاش سپاهان از جمله بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی است که سالانه بخش اعظمی از مواد اولیه کارخانه های فولادی کشور و نیز کالاهای اساسی و در زمینه صادرات محصولات صادراتی کارخانه های فولادی، سیمانی، پتروشیمی و غیره را در داخل و خارج ازجمله آسیای میانه، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه حمل و نقل می کند اما به دلیل سنگ اندازی برخی افراد و عدم حمایتهای مسئولان نتوانسته مسیرهای اتصال خود به کریدورهای مهم و از طرفی به آذربایجان را تحقق بخشد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بهتاش سپاهان، رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه در تحقق آگاهی بخشی به جامعه که معمولا خوشایند افراد خطاکار نیست را ارزشمند نامید و اظهار کرد: نقش آثار، قلم و اخبار ثبت شده در طول تاریخ به عنوان شاهد و مستنداتی گویای عملکردها و جریان های مختلف اقتصادی اجتماعی است.

خیرالله سلیمیان افزود: رسالت و قلم خبرنگاران باتوجه به آیات الهی و قسم به قلم، شبیه به رسالت پیامبران در تحقق حقانیت همراه با مشکلات و سختی های فراوان است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت با اتکا به نیروی متخصص و بهره مندی از شرکت های دانش بنیان توانسته انواع واگن های مخصوص نهاده ها، واگن های لبه کوتاه و لبه بلند را برای محموله های مختف راه اندازی نماید،.

کارآفرین برتر کشور گفت: بهتاش سپاهان بعنوان یک شرکت خصوصی از لحاظ تعداد انواع واگن، جزو شرکتهای برتر در بین شرکت های ریلی در کشور بوده اشت.

فرصت‌های اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای هزاران نفر

وی از فرصت های اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای هزاران نفر خبر داد و افزود: این شرکت در برهه جنگ اقتصادی توانسته مبالغ قابل توجهی برای سهامداران ایجاد ارزش و درآمد نماید.

سلیمیان افزود: پرداخت به موقع حقوق و دستمزد، پیگیری و تحقق صددرصدی مسئولیت های اجتماعی بویژه در برهه کرونا بصورت کمک به بیمارستان ها و بیماران نیازمند و اهدای بسته های معیشتی قابل توجه به نیازمندان در زمره اقدامات شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت بهتاش سپاهان که از ابتدای سال ۹۷، مسئولیت این شرکت را پذیرفته است، به سخن مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره جنگ اقتصادی اشاره کرد که افسران ارشد جنگ اقتصادی را متفاوت از افسران جنگ نظامی نامیدند چراکه در جنگ اقتصادی نمی توان هویت طرف مقابل را تشخیص داد و باید دقت بالایی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از مسئولان انتظار داریم که در مقابله با عوامل نفوذی و تشدید کننده مشکلات، برای همکاری و تسهیل بخشی در امور مردم تلاش کنند.

سلیمیان گفت: تورم فزاینده و فشار اقتصادی به خانواده ها به دلیل غفلت از فرصت ها توسط مسئولینی است که مانع از مدیریت به روز قیمت ها می شود. همچنین، راندمان و بهره وری باید توسط مدیر ارتقا یابد اما گاهی در شرکت های خصوصی اتفاقاتی می افتد، موانعی ایجاد می شود که فرصت های طلایی را از دست می دهیم.

عضوهیئت مدیره شرکت بهتاش سپاهان با تاکید بر اعتماد به جوانان، یکی از افتخارات این شرکت را بهره مندی از جوانان نخبه و متخصص از دانشگاه های صنعتی و مراکز علمی نامید و افزود: این شرکت از سال ۹۲ با تلاش فراوان نیروهای متخصص می توانسته در بورس وارد شود ولی متاسفانه درگیر دلالان و مدیرانی با جنگ نرم اقتصادی می شود که در سالهای ۹۲تا ۹۶ مانع از ورود بهتاش سپاهان در بورس شدند.

سلیمیان با بیان آنکه به لحاظ ظرفیت بالای شرکت از سال ۹۷ اراده کردیم تا روی تابلو بورس برویم، گفت: در حالیکه به ۱۲ هزار سهامدار سود می دهیم، دلالانی که سالها پیش در این شرکت بوده اند و سودهای نامتعارفی به جیب زده اند با استفاده از عوامل نفوذی خود در برخی از دوایر دولتی، هنوز به تخلفات خود ادامه می دهند و برای واردنشدن شرکت بهتاش سپاهان در بورس مانع ایجاد می کنند.

وی در بیان تخلفات دلالان از اجاره دادن واگن های شرکت برای منافع شخصی و هم کیشان خود با مبلغ ناچیز با موارد فراوان دیگری خبر داد و اظهار کرد: به دلیل مشکلات ناشی از مسدود کردن فعالیت واگن ها، منافع غیرقانونی دلالانی که حتی خارج از ایران هستند و سهامدار هم نیستند، به خطر افتاده است.

عضو هیئت مدیره شرکت بهتاش سپاهان با اشاره به اقدامات موثر در سه سال گذشته و مغایر با منافع مافیای نفوذی، از امکان تولید بخشی از قطعات واگن در داخل کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که مافیای نفوذی تلاش می کند تا این قطعات را از خارج وارد کند.

وی دو رویکرد اصلی شرکت را ارتباط با قاطبه سهامداران و نخبگان عنوان کرد و در توضیح اقدامات شرکت در دوران کرونا، از تبدیل کرونا به فرصت سخن گفت: با طراحی نرم افزارهایی از طریق فضای مجازی موارد را پیگیری می کنیم؛ همچنین با مرکز تحقیقات راه آهن و دیگر مراکز دانشگاهی در برنامه «ایده شو» شرکت کردیم.

سلیمیان در ادامه به پرداخت سالانه چند صد میلیون تومان به اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و افزود: انتظار داریم، اتاق بازرگانی در راستای ورود به بورس سهام این شرکت با ما همکاری کند.

وی از پرداخت به موقع مالیات و ایجاد فرصت های اشتغالزایی در شرایط جنگ اقتصادی خبر داد و افزود: شرکت بهتاش سپاهان نه تنها کوچک نشده، بلکه خود را سر پا نگه داشته و توانسته است با بهره گیری از دانش روز و پرسنل متعهد،جوان شایسته و دانشی در سال ۱۴۰۰ بارانداز ترکیبی خود را در شرق اصفهان راه اندازی کند و به دیگر اهداف توسعه ای خود نزدیک شود. همچنین، در زمان اعتصاب کامیون داران، شرکت بهتاش سپاهان به منظور جلوگیری از ایجاد خلل در حمل بار، مسئولیت حمل بار از طریق سیستم ریلی را عهده دار شد.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ریلی بهتاش سپاهان در بیان چشم انداز شرکت، از امکان دستیابی به بالاترین نرخ بهره وری ناوگان ریلی در کشور با هدف گسترش بازارهای جدید بین المللی، افزایش درآمدهای ارزی و صیانت از سرمایه گذاری بیش از ۱۲هزار سهامدار شرکت که حاکی از توان بالقوه برای ورود به بورس است، خبر داد.

در ادامه رضوانی، عضو هیئت مدیره و از نیروهای متخصص و دانش بنیان در شرکت بهتاش سپاهان با اشاره به وجود چند شرکت ریلی در ایران، گفت: حدود ۲۴ شرکت مجوز صدور بارنامه دارند؛ شرکت بهتاش سپاهان بعنوان یکی از فعال ترین این شرکتها دچار حاشیه شده است و نتوانسته مسیرهای اتصال خود به کریدورهای مهم و از طرفی به آذربایجان را تحقق بخشد؛ تا زمانی که نقش دروازه انتقال در سیاست ها را داشته باشیم، به جایگاه واقعی خود نمی رسیم.

وی با اشاره به آمادگی شرکت بهتاش سپاهان برای قرارگرفتن بر تابلوی بورس، ورود به بورس را کلید برون رفت از مشکلات و رهایی از اعمال نفوذ دلالان بیان کرد.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ریلی بهتاش سپاهان با اذعان به اینکه می توان به شرق اصفهان نگاهی ویژه داشت و از بحرانی شدن منطقه مذکور بابرنامه ریزی دقیق بعنوان یک پتانسیل ویژه اقتصادی استفاده برد ، یادآور شد: زمانی که امکان تولید انواع قطعات مورد نیاز صنعت ریل داخل وجود دارد، مستلزم احداث کارخانه و فرصت اشتغال در شرق اصفهان است.

وی نجات شرکت ریلی بهتاش سپاهان را کمک بزرگی به شرق اصفهان بویژه در اشتغالزایی دانست و افزود: هدف ما این است که با استفاده از واگنهایی که برای اولین بار بهتاش سپاهان وارد کشور کرده است، به تقویت بارهای ترانزیت بین المللی بویژه در شرایط فعلی که ترکیه سعی در محدود نمودن مسیر ریلی ما دارد، کمک کنیم.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا