اقتصاد

شرایط اقتصادی ایران توان تحمل آزمون و خطا ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی صادقی همدانی کارشناس اقتصادی در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع موافقان و مخالفان کابینه پیشنهادی رییس‌جمهوری چه می‌گویند؟ گفت: اقتصاد ایران دارای یک سری ایرادات ساختاری اساسی است چرا که حجم دولت و نهادهای دولتی سهمشان بسیار بیشتر از چیزی است که باید باشد .

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، سطح بهره روی بوده گفت: متاسفانه ما با انحصار گسترده‌ای روبرو هستیم و دولتی سازی این انحصار را تشدید کرده است .

او گفت: متاسفانه دولت رقیب بخش خصوصی است. غیر از این‎ها یکی از فرصت‌های بهبود اقتصاد ، صرف نظر از همه دشواری‌های بین‌المللی، اصلاحات اقتصادی در داخل است.

او با اشاره به اینکه ترکیب وزارت اقتصاد و بانک مرکزی غریب است ، اضافه کرد: آقای میرکاظمی مدیر اجرایی قوی است اما از جنس مدیریت سازمان برنامه و بودجه نیستند .از سوی دیگر آقای خاندوزی از جامعه اقتصادی کشور هستند و توسط جامعه متخصصین اقتصاد مورد استقبال قرار گرفتند . در این ترکیب، بانک مرکزی نقش مهی دارد این در حالی است که شرایط ویژه تحریم آدم کارکشته می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه ناهماهنگی میان سه نفر حاضر در راس وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تبعات سنگینی برای اقتصاد خواهد داشت ، گفت: دولت‌ها تاریخی فاقد سیاست‌گذاری و الگو هستند و بدون پشتوانه مدل‌سازی وارد میدان می‌شوند در حالی که در این شرایط برنامه جواب نمی‌دهد.

به گفته وی در شرایط کنونی ما نیازمند حذف یارانه انرژی هستیم و این اقدام یک جسارت اجرایی لازم دارد.

۲۲۳۲۲۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا