استانها

زن۴۷ ساله آبادانی از مرگ حتمی نجات یافت

سید نادر نقیبی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: در پی تماس تلفنی حوالی ساعت ۱۳:۳۵ امروز، گزارشی از کاهش سطح هوشیاری خانم ۴۷ ساله ای در دهستان منیوحی به مرکز پیام اورژانس آبادان مخابره شد که به طور سریع کارشناسان این مرکز نزدیکترین پایگاه اورژانس ۱۱۵ را به محل حادثه اعزام کردند.

وی افزود: کارشناسان فوریت های پزشکی پایگاه منیوحی پس رسیدن به محل و حضور بر بالین بیمار و کنترل علائم حیاتی اقدامات اولیه درمانی را برای مددجو انجام دادند.

وی تصریح کرد: بیمار پس از انتقال به آمبولانس در حین اعزام به بیمارستان در کابین عقب آمبولانس دچار ایست قلبی تنفسی شد که تکنسین اورژانس بدون فوت وقت عملیات احیا قلبی تنفسی را بر روی بیمار آغاز می کند که خوشبختانه پس از چند دقیقه تلاش، علائم حیاتی بیمار دوباره برقرار و مددجو به زندگی باز می گردد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یادآور شد: پایش علائم حیاتی و حمایت های تنفسی تا رسیدن به بیمارستان توسط کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی ادامه یافت تا اینکه بیمار برای دریافت خدمات پیشرفته پزشکی به بیمارستان حضرت زینب شهر اروندکنار تحویل داده شد.

نقیبی؛ با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ایست های قلبی درخارج از بیمارستان و در خانه رخ می دهد، گفت: این مسئله نشان دهنده ی آنست که نجات بخش ترین افراد برای بیمار، افراد حاضر در خانه یا به عبارتی نزدیکان بیمار هستند که می توانند با یادگیری یک اقدام ساده همچون انجام به موقع ماساژ قلبی، شانس بقای یک بیمار ایست قلبی را ۲ تا ۳ برابر افزایش دهند.

به گفته ی وی، آقایان «ولید محمد نژادیان» و «عماد محیسن» دو کارشناس فوریت های پزشکی حاضر در این ماموریت بودند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا