فناوری اطلاعات

رفع ارور Sub-process در اوبونتو

در این مقاله قصد معرفی نحوه رفع ارور Sub-process در اوبونتو را دارید و با ما همراه باشید.

سرفصل ها

  • Sub-process چیست؟
  • پیغام خطا Sub-process/usr/bin/dpkg در اوبونتو
    • پیش نیاز ها:
  • رفع ارور sub-process /usr/bin/dpkg
    • روش اول : پیکربندی مجدد پایگاه داده dpkg
    • روش ۲: نرم افزار را Force نصب کنید
    • روش ۳: حذف بسته نرم افزاری بد
    • روش ۵: حذف فایل های post
    • روش ۶: بازنویسی فایل پکیج
  • نتیجه

Sub-process چیست؟

فرایند فرعی فرایندی جداگانه است که در فرایند دیگری تعبیه شده است. برخلاف مجموعه ای که عموماً شامل یک فرایند جدا از سازمان دیگر است ، یک فرایند فرعی عموماً از همان سازمان فرایند اصلی است. این می تواند شامل وظایف ، فرایندهای فرعی ، رویدادها ، دروازه ها و غیره باشد. فرایندی که توسط یک فرایند فرعی استفاده می شود درست مانند یک فرایند معمولی در Processmaker ایجاد می شود ، اما وقتی فرایند فرعی در فرآیند اصلی تعریف می شود ، فرآیند انتخاب می شود مورد استفاده قرار گیرد. مواردی که شامل فرایندهای فرعی هستند به طور معمول اجرا می شوند ، اما هنگامی که جریان به یک فرایند فرعی می رسد ، یک مورد جدید برای اجرای فرایند فرعی با متغیرهایی که بین فرآیند اصلی و فرایند فرعی عبور می کنند ، ایجاد می شود.

فرایندهای فرعی را می توان برای تجزیه فرآیندهای پیچیده به واحدهای کوچکتر که قابل کنترل تر و درک آنها آسان تر است استفاده کرد. از آنها می توان برای ساده سازی نقشه اصلی فرآیند استفاده کرد ، بنابراین درک آن در یک نگاه آسان تر است ، به ویژه هنگامی که کاربران نیازی به دیدن جزئیات هر فرایند فرعی ندارند. مشاهده یک نقشه فرآیند با چند فرایند فرعی بسیار ساده تر از چند کار است.

همچنین می توان از فرایندهای فرعی برای کنترل اینکه کدام داده ها در دسترس کاربران است استفاده کرد. اگر داده های خاصی حساس هستند و نباید برای همه کاربران اختصاص داده شده به یک پرونده در دسترس باشند ، این داده ها می توانند در فرایند فرعی استفاده شوند ، اما به عنوان متغیر به فرآیند اصلی منتقل نمی شوند.

دلیل دیگر برای استفاده از فرایندهای فرعی این است که اجازه می دهند فرایندهای موجود در یک فرایند بزرگتر مجدداً مورد استفاده قرار گیرند. اگر از توالی یکسان وظایف در چندین فرایند استفاده می شود ، توصیه می شود آن وظایف را در یک فرآیند جداگانه قرار دهید ، که می تواند بعنوان فرایند فرعی در سایر فرایندها گنجانده شود.

در جعبه ابزار Shapes ، فرایند فرعی با یک مستطیل با حاشیه پررنگ نشان داده شده است که درون آن یک کادر حاوی علامت مثبت وجود دارد ، مانند تصویر زیر:

پیغام خطا Sub-process/usr/bin/dpkg در اوبونتو

پیغام خطا “Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)” نشان دهنده وجود مشکل در نصب کننده بسته است. این می تواند در ubuntu پس از نصب ناموفق نرم افزار اتفاق بیفتد ، یا اگر نصب کننده خراب شود. عبارت کلیدی در این خطا/usr/bin/dpkg است. این به نصب کننده بسته dpkg برای لینوکس اشاره دارد. نصب کننده بسته نرم افزاری است که نرم افزار ، به روزرسانی ها و وابستگی ها را ردیابی می کند. در صورت خرابی ، هرگونه نصب نرم افزار جدید باعث این پیام خطا می شود. ما چندین راه حل ممکن را پوشش می دهیم ، از راه حل های ساده و ساده گرفته تا فرآیندهای پیچیده تر. این راهنما به شما کمک می کند تا dpkg returned an error code 1 را در سیستم عامل اوبونتو بازگردانده است حل کنید.

پیش نیاز ها:

۱- سرورمجازی اوبونتو با دسترسی sudo (root) ۲-دسترسی به خط فرمان یا ترمینال رفع ارور Sub-process در اوبونتو

رفع ارور Sub-process در اوبونتو

رفع ارور sub-process /usr/bin/dpkg

برای رفع این مشکل که سرور ابوبونتو به ما خطا ۱ را توسط sub-process و فرعی spkg بازمیگرداند را به روش های مختلفی حل و رفع کنیم. با ما همراه باشید.

روش اول : پیکربندی مجدد پایگاه داده dpkg

اگر پایگاه داده بسته شما خراب شده است ، پیکربندی مجدد آن می تواند آن را تعمیر کند.

دستور زیر را وارد کنید:

sudo dpkg --configure -a

این دستور بسته هایی را باز می کند که لزوماً نصب نشده اند. وقفه در زمان اشتباه می تواند باعث خرابی این پایگاه داده شود. این امر به ویژه در صورتی که نصب را اجرا می کردید و روند آن مختل شد ، مفید است.

روش ۲: نرم افزار را Force نصب کنید

اگر روش ۱ کار نمی کند ، می توانید وابستگی ها را در نصب کننده بسته برطرف کنید.

زیر را وارد کنید:

sudo apt-get install -f

گزینه -f به معنای رفع خرابی است. هرگونه وابستگی شکسته شده را در مدیر بسته شما ترمیم می کند.

وابستگی های شکسته زمانی اتفاق می افتد که بارگیری قطع شود ، یا مشکلی در بارگیری ذخیره شده وجود داشته باشد.

توجه: وابستگی ها بسته های نرم افزاری دیگری هستند که توسط نرم افزاری که در حال نصب آن هستید مورد نیاز است. مدیر بسته به پیگیری وابستگی ها برای شما کمک می کند.

روش ۳: حذف بسته نرم افزاری بد

اگر می دانید کدام نرم افزار باعث خطا در سیستم شما شده است ، می توانید آن را حذف کنید. دستور و package_name را با نام نرم افزاری که مشکل را ایجاد می کند وارد کنید:

sudo apt-get remove --purge package_name

گزینه –purge سیستم را هدایت می کند که علاوه بر حذف ، فایلهای پیکربندی را نیز حذف کند. این به خلاص شدن از شر همه آثار نرم افزار متخلف کمک می کند.

روش ۴: پاک کردن بسته های نرم افزاری استفاده نشده

اگر یک بسته قدیمی ، قدیمی یا بلااستفاده باعث ایجاد مشکل شده است ، می توانید با حذف بسته های نرم افزاری بلا استفاده ، مشکل را حل کنید.

دستور زیر را در ترمینال وارد کنید:

sudo apt autoremove

هشدار: از دو گزینه بعدی پرهیز کنید مگر اینکه روش های بالا شکست خورده باشند.

روش ۵: حذف فایل های post

اگر نام بسته ای که باعث وجود مشکل میشود را میدانید، می توانید فایل ها را به صورت دستی حذف کنید. فایلهای نصب معمولاً در فایل/var/lib/dpkg/info قرار دارند. دستور زیر را وارد کرده و نام نرم افزار خراب را با نام famaserver-packname جایگزین کنید:

sudo ls -l /var/lib/dpkg/info | grep -i famaserver-packname

با این کار لیستی از همه مراجعات به نرم افزاری که نصب کرده اید ایجاد می شود.

سپس می توانید آنها را با وارد کردن موارد زیر حذف کنید:

sudo mv /var/lib/dpkg/info/famaserver-packname.* /tmp

این دستور فایلها را به فهرست /tmp منتقل می کند ، جایی که آنها نمی توانند روی package manager شما تأثیر بگذارند.

در مرحله بعد ، package manager را به روز کنید:

sudo apt-get update

سپس میتوانید نرم افزار خراب را مجددا نصب نمایید.

روش ۶: بازنویسی فایل پکیج

اگر نام پکیج ای که باعث ایجاد مشکل میشود را میدانید، می توانید به صورت force بازنویسی کنید.

از دستور زیر استفاده کنید و نام کامل پکیج را جایگزین full_name_of_package کنید:

sudo dpkg -i --force-overwrite /var/cache/apt/archives/full_name_of_package

توجه: اگر نام واقعی بسته را نمی دانید ، می توانید آن را با دستور زیر جستجو کنید:

ls /var/cache/apt/archies/*package_name*

نام نرم افزار خود را با نام package_name جایگزین کنید. این باید مواردی از نام بسته را برگرداند. به نام فایل دقیق توجه کنید و آن را در دستور قبلی تایپ کنید.

نتیجه

پیغام خطای dpkg نشان می دهد که مشکلی در نصب بسته وجود دارد که معمولاً به دلیل وقفه در روند نصب یا خراب شدن پایگاه داده ایجاد می شود.

با دنبال کردن مراحل بالا ، اکنون باید چندین روش برای رفع پیام خطای dpkg و دستیابی به نصب کننده بسته فعال داشته باشید.

رفع ارور Sub-process در اوبونتو – فاماسرور(famaserver.com)

مقاله اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا