استانها

راه اندازی رصدخانه سنجش از دور آلاینده های جوی استان یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این جلسه با اشاره به پیشنهاد سازمان، موافقت کارگروه و مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان درخصوص تجمیع اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی با نظام بودجه استانی، سرجمع اعتبارات مذکور را بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

سیدمجتبی حسینی پور گفت: کارگروه براساس مصوبه شورا و مطابق با دستورالعمل اجرایی صادره از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اولویت های تحقیقاتی استان را در شورا به تصویب رسانده و لیست پیشنهادی عناوین پژوهشی را به منظور اعلام نظرات در کارگروه ارائه نمود.

وی افزود: عناوین پژوهشی پس از جمع بندی به منظور شناسایی مشاور به فراخوان گذارده خواهد شد.

رئیس سازمان همچنین درخصوص راه اندازی سامانه پژوهش های توسعه ای توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد که این اقدام در جهت بهره گیری محققان، اساتید دانشگاه، دستگاه های اجرایی و… از نتایج طرح های پژوهشی، جلوگیری از موازی کاری و در جهت تکمیل کارهای گذشته صورت پذیرفته و در دسترس عموم قرار دارد.

در این جلسه همچنین طرح ها و پژوهش های انجام شده با استفاده از تکنیک های سنجش از دور و تصاویر ماهواره ای و پهبادی در زمینه های مدیریت شهری، کشاورزی و محیط زیست توسط دانشگاه یزد ارائه شد.

در بخش دیگری از نشست، طرح ایجاد و راه اندازی رصدخانه سنجش از دور آلاینده های جوی استان توسط پارک علم و فناوری استان ارائه شد و به تصویب رسید.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا