استانها

جولان سویه دلتا کرونا در شهرهای مازندران

به گزارش خبرآنلاین از مازندران؛ در رنگ‌بندی کرونایی جدید سامانه ماسک، رنگ کرونایی بسیاری از شهرستان‌های استان مازندران به قرمز تیره یا کبود گرویده است.
آمارهای مربوط به بستری و فوتی‌های کرونایی مازندران نشان می‌دهد این استان در بدترین شرایط کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس در کشور تا کنون قرار دارد.
با اضافه شدن یکصد نفر دیگر به مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران ، تعداد تخت‌های اشغال شده توسط مبتلایان به کووید۱۹ رکوردی جدید را ثبت کرد و به عدد سه هزار و ۱۳۸ نفر رسیده است.
آمار مرگ‌های کرونایی هم با فوت ۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر نهم مرداد رکورد جدیدی را برای این استان ثبت کرد و مجموع قربانیان کرونا در مازندران طی سال جاری را به ۹۱۵ نفر رساند.
ترکتازی کرونای هندی در سایه عادی انگاری شهروندان در شرایطی است که به گفته ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران بین ۲۹ تا ۳۹ درصد ارزیابی می‌شود.
این در حالی است که این شهرستان همچنان میزبان تعداد زیادی از مسافرانی است که غیر مسئولانه و بی‌توجه به توصیه‌ها، به این استان سفر می‌کنند و با خود گونه‌های جدید کرونا را به سوغات می‌برند و می‌آوردند.
سید علی اسد فرماندار جویبار با بیان اینکه هم اکنون ۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان مرحوم عزیزی جویبار بستری هستند، اظهار داشت: بیمارستان عزیزی جویبار با توجه به پذیرش بیماران غیرکرونایی در آستانه تکمیل ظرفیت قرار دارد. ا بنابراین برای اینکه بتوانیم از وقوع شرایط حاد در بیمارستان جلوگیری کنیم، باید همه به کادر درمان کمک کنند.
وی افزود: جویبار هم اکنون از لحاظ کرونایی وضعیت خوبی ندارد و متاسفانه بدلیل عادی‌انگاری اجتماعی و برپایی دورهمی‌های خانوادگی، تجمعات و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان با وضعیت حاد مواجه هستیم.
فرماندار جویبار خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از این وضعیت خارج شویم باید همه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات و برگزار کردن مراسم عروسی و عزا خودداری کنند.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا