استانها

تکمیل پروژه‌های راه روستایی کشور تسریع می یابد

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، محمد تیموری در مراسم بهره برداری ازعملیات بهسازی و آسفالت محور بلده – خشواش آمل اظهار داشت: هفته دولت یادآور فداکاری‏های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری، شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر بوده و این هفته فرصت مناسبی برای تبیین خدمات نظام اسلامی به آحاد مردم است.

وی افزود: در سال جاری جهت سرعت بخشیدن به پروژه‌های راه روستایی به خصوص پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد، تفاهم نامه‌هایی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با استان‌ها منعقد شد.

تیموری خاطرنشان کرد: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های سازمان را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌ کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز گفت: عملیات بهسازی و آسفالت راه مذکور در دو فاز برنامه ریزی شده که به همت تمامی مدیران عملیات فاز نخست آن به طول ۱۰ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و مراحل عقد قرارداد اجرای فاز دوم آن انجام و به زودی عملیات آن اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای عملیات آسفالت، عملیات ایمن‌سازی محور در قالب خط کشی، نصب گاردریل و تابلو نیز اجرایی شد.

نجفی، درباره دیگر پروژه های افتتاحی این اداره کل در هفته دولت گفنت: این اداره کل ۶۹ پروژه در حوزه راهداری و فنی و راه‌های روستایی را با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۳۰ میلیارد ریال را در هفته دولت به بهره برداری می‌رساند.

وی افزود: امید است بتوانیم در سایه تعامل و همدلی و خدمت صادقانه تلاش‌های مضاعفی را همچون گذشته برای ایجاد یک راه روستایی مناسب و ایمن در استانی سر سبزی چون مازندران ایجاد تا باعث رشد و ترقی در تمامی جهات در این خطه ولایت مدار باشیم.

فاز نخست عملیات بهسازی و آسفالت محور ارتباطی بلده _ خشواش شهرستان آمل به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر۱۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

مازندران بیش از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی داشته که از این میزان حدود ۷۸۴۴ کیلومتر راه روستایی است.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا