فناوری اطلاعات

تبلیغات درون‌برنامه‌ای چقدر طرفدار دارد؟

برای صاحبان کسب‌وکارها و اپلیکیشن‌ها که به دنبال بهینه‌ترین روش‌های تبلیغاتی و یا راه‌های کسب درآمد از آن هستند، دانستن آمارهای تبلیغات درون برنامه‌ای ارزشمند است. به همین جهت بررسی گزارش سالانه آژانس تبلیغاتی موبایل تپسل می‌تواند بسیار سودمند باشد. گزارشی که آمار ترافیک تبلیغاتی درون اپلیکیشن‌های بازی و غیر بازی، توزیع ترافیک به تفکیک دستگاه و نسخه نرم‌افزار، توزیع ترافیک به تفکیک شبکه اینترنت و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر را در اختیار فعالان و علاقه‌مندان حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد.

آمار ارائه شده بر اساس داده‌های مربوط به بیش از ۵ میلیارد نمایش ماهانه تبلیغات به بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال در طول سال ۱۳۹۹ است. طبق این آمار در سال ۹۹، تبلیغات در اپلیکیشن‌های غیر بازی از تبلیغات در اپلیکیشن‌های بازی پیشی گرفته است. در نمودار زیر، آمار تبلیغات درون اپلیکیشن‌های بازی با رنگ قرمز و آمار تبلیغات درون سایر اپلیکیشن‌ها با رنگ آبی نمایش داده شده است:

در بخش دیگری از این گزارش می‌توانید توزیع ترافیک تبلیغاتی تپسل را به تفکیک دستگاه‌ها مشاهده کنید که برند سامسونگ بیشترین و برند موتورولا کمترین سهم را در آن داشته‌اند. همچنین توزیع این ترافیک در نسخه‌های اندروید را مشاهده می‌کنید که در آن بیشترین سهم، از آنِ نسخه ۹ اندروید بوده است. از میان شبکه‌های اینترنت نیز، صاحبان اینترنت ۴G بیشتر از دیگران در نمودار توزیع ترافیک تبلیغاتی تپسل مشاهده شده‌اند.

رشد شاخص‌های تبلیغات در سال ۹۹

تپسل میزان رشد شاخص‌های تبلیغات در سال ۹۹ را نسبت به سال ۹۸ به تفکیک اعلام کرده است. این تقسیم‌بندی بر مبنای نمایش تبلیغات، میزان کلیک، نمایش کامل تبلیغات ویدئویی و میزان نصب ارائه شده است و درصدهای آن به شرح زیر است:

  • میزان رشد نمایش تبلیغات: ۱۵۷٪
  • میزان رشد کلیک: ۴۵٪
  • میزان رشد نمایش کامل تبلیغات: ۱۸۶٪
  • میزان رشد نصب: ۱۳۳٪

در اپلیکیشن‌های بازی و غیر بازی هم آمار رشد نمایش و کلیک به قرار زیر بوده است:

  • میزان رشد نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌های بازی: ۱۰۱٪
  • میزان رشد نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌های غیر بازی: ۱۹۳٪
  • رشد میزان کلیک در اپلیکیشن‌های بازی: ۱۱۴٪
  • رشد میزان کلیک در اپلیکیشن‌های غیر بازی: ۲۵٪

و درصد رشد میزان نصب در اپلیکیشن‌های بازی و غیر بازی:

  • رشد میزان نصب در اپلیکیشن‌های بازی: ۹۱٪
  • رشد میزان نصب در اپلیکیشن‌های غیر بازی: ۱۹۶٪

رشد درآمد ناشران تپسل در سال ۹۹

میزان درآمد حاصل از تبلیغات ناشران تپسل نیز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، تغییرات خوبی داشته است. نمودار تغییرات درآمد ناشران در طول سال ۹۹ و در قالب نوع اپلیکیشن‌ها به صورت زیر بوده است:

در نمودار بالا خط آبی مربوط به اپلیکیشن‌های غیر بازی، خط قرمز مربوط به اپلیکیشن‌های بازی است و خط مشکی تغییرات کل اپلیکیشن‌ها را نشان می‌دهد. طبق این نمودار، درآمد ناشران از تبلیغات اپلیکیشن‌های بازی بیش از درآمد آنان از تبلیغات در اپلیکیشن‌های غیر بازی بوده است.

تبلیغات در جستجوی بازار

همانطور که می‌دانید یکی از موثرترین شیوه‌های بازاریابی اپلیکیشنی، تبلیغات جستجو است. زیرا با وجودی که راه‌های زیادی برای آشنایی با اپلیکیشن‌ها وجود دارد، اما درصد چشمگیری از میزان نصب‌ها پس از جستجو در استورها اتفاق می‌افتد. بنابراین تبلیغات در جستجو که از انواع تبلیغات نیتیو یا همسان است، برای توسعه‌دهندگان اهمیت ویژه‌ای دارد. تپسل در سال ۹۸ به عنوان تنها آژانس تبلیغاتی طرف قرارداد کافه بازار معرفی شد. میانگین هزینه کلیک تبلیغات در جستجو به تفکیک ژانرهای مختلف را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید.

در بخش دیگری از این گزارش سالانه، محبوبیت جایگاه‌های تبلیغاتی بر اساس تعداد کلیک و به تفکیک فصل‌ها گزارش شده است. این موضوع می‌تواند روشنگر راه کسب‌وکارهایی باشد که به دنبال انتخاب موثرترین شیوه‌های تبلیغاتی هستند. این نمودار نشان دهنده این است که کاربران تبلیغات بنری همسان را بیش از انواع دیگر تبلیغات آنلاین ترجیح می‌دهند. شاید به این دلیل است که این نوع تبلیغات، به دلیل همسان بودن با محیط تبلیغاتی خود، تجربه کاربران از وب‌گردی را مختل نمی‌کنند. پس از تبلیغاتی همسان، تبلیغات بنری و تبلیغات ویدئویی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. این نمودار را در ادامه ببینید.

آمار و ارقام، همواره چراغ راه بهبود و تقویت کسب‌وکارها بوده و ارائه آن ارزشمند است. در گزارش سالانه شبکه تبلیغاتی موبایل تپسل، جزییات بیشتری از آمار مربوط به این حیطه گزارش شده است که اگر به مطالعه آن علاقه‌مندید می‌توانید نسخه کامل آن را از اینجا دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا