فناوری اطلاعات

بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک با خرید استارتاپ Pico وارد بازار واقعیت مجازی شد

شرکت بایت‌دنس (ByteDance)، مالک شبکه اجتماعی تیک تاک با خرید استارتاپی به نام پیکو (Pico) قصد دارد با یک شروع طوفانی وارد بازار حوزه واقعیت مجازی شود.

پیکو در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی سومین تولیدکننده بزرگ هدست‌های واقعیت مجازی شده بود و میزان تولید و عرضه هدست‌های مجازی این استارتاپ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۴.۱ درصد افزایش داشت.

خرید این استارتاپ برای بایت‌دنس که توانست با تاسیس تیک تاک و نسخه چینی این شبکه اجتماعی یعنی دوین (Douyin) موفقیت خوبی به دست آورد، گام سازنده‌ای خواهد بود و این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز گسترش دامنه تجارت کسب‌وکارش شود.

مسئولان دفتر مرکزی بایت‌دنس در پکن اطلاعات زیادی در مورد این موضوع ارائه نداده‌اند و تنها به این موضوع اشاره کرده‌اند که تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همراه با تیمی باتجربه و بااستعداد در حوزه واقعیت مجازی در اختیار بایت‌دنس قرار می‌گیرد تا این شرکت با قدرت وارد میدان رقابت این فناوری نوظهور شود. این شرکت برنامه‌های دیگری هم برای گسترش کسب‌وکارش دارد.

هدست واقیت مجازی

بایت‌دنس در ماه مارس امسال یک استودیوی بزرگ بازی‌سازی موبایل با نام مون‌تون (Moonton) را با قیمت ۴ میلیارد دلار خریداری کرد که نشان می‌دهد صاحب تیک تاک قصد دارد بازی موبایل نیز بسازد.

ظاهرا هدف بایت‌دنس از ورود به حیطه واقعیت مجازی، رقابت با بخش هدست واقعیت مجازی آکلیس (Oculus) فیسبوک است. در ضمن در اپل نیز سال گذشته شرکت واقعیت مجازی Next VR را خرید که حدس و گمان‌ها در مورد ورود این غول فناوری به حیطه واقعیت مجازی را تقویت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا