بین الملل

اردوغان: توجیه حمله به ارزش‌های مسلمانان تحت عنوان آزادی عقیده را رد می‌کنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جمع کمیته آمریکایی‌های ترک‌تبار در نیویورک گفت: برای ما این اقدامات با هدف برانگیختن مردم، تحریک آمیز است.

وی یادآور شد که ترکیه در تصویب قطعنامه‌هایی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و مجمع عمومی سازمان پیشگام بوده که اقدامات خشونت آمیز علیه کتاب‌های مقدس را ناقض قوانین بین‌المللی می‌دانند.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه ما به تلاش‌هایمان در این باره ادامه می‌دهیم، به حملات اخیر علیه قرآن اشاره کرد و گفت:‌ اگر از خصومت با اسلام جلوگیری نشود، عاملان این اقدامات بی پرواتر می‌شوند. ما به عنوان کشور ترکیه، به این تهدید رو به رشد پاسخ می‌دهیم.

اردوغان همچنین هشدار داد، حملاتی که به گفته او امروز در درجه نخست مسلمانان را هدف قرار می‌دهند، ممکن است فردا گروه‌هایی با ریشه‌ها، زبان‌ها، فرهنگ‌ها و باورهای مختلف را هدف قرار دهند.

وی افزود: گروه‌های ذینفعی هستند که به دنبال مسموم کردن روابط ترکیه-آمریکا هستند. ما با صحبت درباره حقیقت از این روند جلوگیری می‌کنیم. اختلاف نظرها در روابط عادی هستند. می‌دانیم که موضوعات مشترک و پنجره‌های فرصت با آمریکا وجود دارد. با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره تقویت دوستی و همکاری بین دو کشور موافقم.

اردوغان ادامه داد، ترکیه متحد کلیدی ناتو و شریک منطقه‌ای مهم برای آمریکاست.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه دولت شدیدا تلاش می‌کند تا صدمین سالگرد جمهوریت را با چشم انداز “قرن ترکیه” جشن بگیرد، تاکید کرد: آنکارا در دفاع، دیپلماسی، اقتصاد و گردشگری اقدامات مهمی برداشته است.

اردوغان در ادامه تاکید کرد که دولت هیچ مهلت و فرصتی برای سازمان‌های تروریستی داعش، سازمان تروریستی فتح‌الله موسوم به فتو و پ.ک.ک قائل نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد، تعهد تزلزل ناپذیر برای مبارزه با این گروه‌های تروریستی چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا