استانها

آموزش شیوه های مناسب تغذیه در دوران مختلف آمادگی ورزشی

به گزارش خبرآنلاین از قشم، محمدسعید موسایی باغستانی عنوان داشت: داشتن رژیم غذایی مناسب و چگونگی طراحی یک تغذیه صحیح قبل، حین و بعد از مسابقات، ضمن ارتقا توان ورزشکار در حفظ سلامت جسمانی و جلوگیری از افت بدنی بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به وبیناری بودن این دوره به دلیل فراگیری کروناویروس افزود: هدف از برگزاری این دوره که با استقبال خوبی از سوی مربیان و ورزشکاران از سراسر کشور همراه بود، کمک به ارتقا سلامت جسمانی و روانی ورزشکاران در دوران قرنطینه بوده است.
رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم به سرفصل های آموزش داده شده در این دوره توسط دکتر هادی عطارد، مسوول دپارتمان تخصصی تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک اشاره کرد و گفت: منافع تغذیه در ورزشکاران، دستورالعمل های راهبردی تغذیه ورزشی، اصول تغذیه ورزشی، غذاهای قبل تمرین، میان وعده های قبل تمرین، غذاهای حین تمرین، غذاهای ریکاوری و زمان طلایی در ریکاوری از مباحث مطرح شده در این دوره بود.
گفتنی است، دوره "تغذیه قبل،حین و ریکاوری"، روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه با حضور اساتید، مربیان و ورزشکارانی از سراسر کشور به‌صورت وبیناری برگزار شد.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا