بین الملل

وزیرخارجه ژاپن به تهران می‌آید/توشیمیتسو:می‌خواهم تبادل نظر صادقانه‌ای با دولت جدید در ایران و کابینه جدید در اسرائیل داشته باشم

به گزارش خبرآنلاین، در توییت روز سه شنبه سفارت ایران در توکیو آمده است: این سفر می تواند فصل نوینی برای مشورتهای نزدیک دوجانبه در خصوص مسایل مهم منطقه ای و بین المللی باشد.امید است این سفر موجبات تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور را فراهم کند.

همچنین «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن درباره سفر خود به تلویزیون دولتی این کشور گفت: در سراسر این سفر من بر تعهدمان نسبت به خاورمیانه تاکید مجدد خواهم کرد، منطقه‌ای که (ژاپن) به صلح و رفاه در آن طی سالیان گذشته کمک کرده است

می‌خواهم درباره وضعیت این منطقه تبادل نظر صادقانه‌ای با دولت جدید در ایران و کابینه جدید در اسرائیل داشته باشم و با آنها برای ترویج ثبات منطقه از نزدیک همکاری کنم

وزیر خارجه ژاپن قرار است از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) طی یک سفر دوره‌ای از قاهره، تهران، تل‌آویو، امان، دوحه و آنکارا دیدن کند.

در همین باره ایرنا هم گزارش داد: پیش از این نیز تلویزیون ژاپن در گزارشی اعلام کرده بود «موتگی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه این کشور قصد دارد اوایل ماه آینده میلادی برای دیدار با مقامات ارشد دولت جدید جمهوری اسلامی ایران راهی تهران شود.

«ان. اچ. کی» نوشته بود انتظار می رود موتگی در جلسات با وزیر خارجه جدید ایران و دیگر چهره های دولت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی از آنها بخواهد که در تلاش برای کاهش تنش ها و ایجاد ثبات در خاورمیانه، نقشی سازنده داشته باشند.

همچنین انتظار می رود وی تمایل ژاپن برای تقویت دوستی سنتی خود با ایران را اعلام کند.

موتگی و مقامات ایرانی احتمالاً درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و ایالات متحده درباره توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ هم گفتگو خواهند کرد.

وزیر خارجه ژاپن همچنین قصد دارد دراین سفر از اسرائیل، فلسطین، مصر، اردن، ترکیه، عراق و قطر دیدار کند.

۳۱۰ ۳۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا