عدالت آموزشی در مدارس مناطق محروم مازندران رعایت می شود
به گزارش خبرآنلاین از مازندران؛ «علیرضا سعدی پور در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش، با تبریک بهمناسبت اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت یاد و نام همه شهدا، شهیدان فرهنگی و دانشآموز و ده هزار و چهارصد شهید استان مازندران، مهر ۱۴۰۰ را مهری سخت، بااهمیت و طاقتفرسا خواند و گفت: همه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق باید خود را برای آن مهیا کنند همانگونه که مقام عالی وزارت تأکید کردند با توجه به شروع آموزش حضوری، توجه جدی در قالب برنامهریزی کامل و جامع مورد نیاز است.
وی افزود: سال تحصیلی جدید را با کمک هم با رویکرد جدید آغاز خواهیم کرد اما انجام این مهم نیاز به برنامهریزی دقیق دارد که مرجع و منبع این برنامهها از طریق «پروژه مهر» که کارگروهها و دبیرخانههای مختلفی را در خود جای داده، امکانپذیر است و میتوانیم سال تحصیلی جدید را با رویکرد جدید آغاز کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر نقش و جایگاه معلم تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش توجه به مناطق کمترتوسعهیافته است.
سعدیپور همچنین به آفات و آسیبهای فردی و اجتماعی ناشی از آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: این روزها اخبار انواع آسیبهای اجتماعی در جامعه را میشنویم و حتماً باید مکانیسمی طراحی کنیم تا این آسیبها در آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت مشاوران و خط تماس ۱۵۷۰ که رونمایی شد، به حداقل برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندزان بر ضرورت اهتمام به فعالیتهای پرورشی تأکید کرد و گفت: تربیت انسان تمامساحتی که در سند تحول آمد، بدون توجه ویژه به امور و فعالیتهای پرورشی غیرممکن است و لازم است در سال جدید، فعالیتهای پرورشی بازتعریف شود.
سعدیپور به دانشآموزان استعدادهای درخشان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استان مازندران در این بخش دستاوردهای بسیاری در کنکور و المپیادهای علمی داشته و لازم است برای این بخش نیز برنامه ویژه داشته باشیم تا شاهد افزایش این دستاوردها باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به اداره مهد کودکها که با تأیید رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش واگذار شد پرداخت و گفت: برای هماهنگی و همکاری نزدیک و برای رسیدن به یک فهم مشترک در مدیریت بر مهدهای کودک هم لازم است برنامه ویژه داشته باشیم.
وی همچنین به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: تنها سند معتبری که در دستگاه تعلیم و تربیت منبع عمل است سند تحول بنیادین است.
سعدیپور به جایگاه مدرسه بهعنوان مکانی هویتساز اشاره و خاطرنشان کرد: مدرسه آیینه تمامنمای جامعه و جایگاه نخست رشد و تحول کشور است و بسیاری از آسیبهای اجتماعی در مدارس کنترل میشوند و قانونگرایی، مهرورزی، کمک به همنوعان و بسیاری از فضایل در مدرسه ریلگذاری میشوند.
۴۶