استانها

شهرداریهای آبادان و خرمشهر مشکل ساختاری دارند/ نبود تعادل میان نیاز و نیرو

قاسم سلیمانی دشتکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: به نظرم مشکل شهرداریها در بسیار از قسمتها مشکل ساختاریست یعنی آنکه استخدام های بی رویه صورت گرفته و ما پولهایی که به شهرداریها بابت عمران شهری می دهیم صرف پرداخت حقوق می شود.

وی افزود: به دلیل حجم بالایی از استخدام ها در شهرداریها که از طریق اعمال نفوذها در دورانهای مختلف صورت گرفته این مشکل پیش آمده که بایستی اولیاء شهرها از جمله فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و شهرداران تصمیمی بگیرند تا میان نیاز و نیرو تعادل ایجاد شود اگر این مشکل رفع شود اعتبارات پرداختی صرف کارهای عمرانی می شود.

وی تصریح کرد: ما هر چقدر پول از این سو و آن سو فراهم می کنیم و به شهرداریها می دهیم متاسفانه برای پرداخت حقوق هزینه می شود و این به آن معناست که به طور عملی هیچ کار عمرانی انجام نمی شود. در حقیقت کارمزد کارکنان شهرداری بایستی از درآمد شهرداریها باشد و پولهایی که ما از طریق استانداری و از محل آلایندگی و یا ارزش افزوده به شهرداریها اختصاص می دهیم بایستی برای عمران شهری هزینه شود تا آثار مخرب در شهر از بین برود اما متاسفانه به سبب حجم بالای نیروها این پرداختی ها به عنوان حقوق هزینه می شود و شهرداریها هم درآمدشان کفاف پرداخت حقوق را نمی دهد.

استاندار خوزستان یادآور شد: مسئولان شهر بایستی در نشستی راهکاری برای تعیین تکلیف این همه نیروی مازاد پیدا کنند. در صورت اتخاذ تصمیم برای تعدیل نیروها نیز بایستی در وهله ی نخست برایشان شغل ایجاد کنند و آنها را در کارخانه، کارگاه و یا صنایع جدیدی که ایجاد می شود مشغول به کار کنند تا به این ترتیب مازاد نیروها کاهش یابد و پولها صرف عمران شهرها شود.

سلیمانی دشتکی، گفت: ۲۰ روز پیش دستور دادیم تا ۵ میلیارد تومان به عنوان کمک به شهرداری خرمشهر که مشکل بیشتری دارد اختصاص داده شود که نیمی از آن پرداخت شده و مابقی را نیز پیگیری و پرداخت می کنم.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا