استانها

یزد، گزینه اصلی انتخاب به عنوان «پایتخت کتاب جهان»

به گزارش خبرگزاری سیلاد از یزد، مجید جوادیان زاده با اشاره به پایتخت کتاب بودن یزد در سال۱۳۹۸ و پایتخت صحیفه سجادیه ایران در سال۱۴۰۰ گفت: برای هفته کتاب و به طور کلی برای کتاب برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده ایم تا به زودی یکی از رقبای جدی پایتخت کتاب جهان باشیم.

وی درباره برنامه‌های امسال هفته کتاب یزد، اظهار داشت: مهمترین برنامه ما اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال یزد و رونمایی از کتاب‌هایی با مضامین فرهنگی و هنری خصوصا فرهنگ عامه است که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب افزود: نمایشگاه‌های کتاب متعددی در حسینیه و کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد و برخی از شهرستان‌ها برای برگزاری در بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب پیش‌بینی شده است.

جوادیان زاده تجلیل از کتابداران برگزیده و رونمایی از پوستر جشنواره مکتوب رضوی را از دیگر برنامه‌های یزد عنوان کرد و ادامه داد: دیدار و بازدید از کتابفروشی‌های قدیمی یزد مثل امیرکبیر، بازدید از باشگاه‌های کتابخوانی فعال یزد مثل باشگاه‌های اقلیت دینی، باشگاه‌های کودک کار، مدارس فوتبال و… نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: رونمایی و جشن امضای برخی کتاب‌هایی که با موضوع یزد نگاشته شده‌اند مثل کتاب پرفروش «خیابان هزار درخت» نوشته نسیم خلیلی و بازنشر کتاب قدیمی «ننه زهرا و پسرش» هم از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌آید.

جوادیان‌زاده درباره بازدید از روستاهای دوستدار کتاب گفت: برای تقدیر از کتابخانه و مروجان کتابخوانی در این هفته به روستای گردکوه و مدوار مهریز که از روستاهای دوستدار کتاب فعال به شمار می‌آیند سفر خواهیم کرد.

گفتنی است بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست و چهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا