فناوری اطلاعات

اپل به حکمرانی در بازار تبلت‌ها ادامه می‌دهد: فروش ۱۲.۹ میلیون آیپد در فصل دوم ۲۰۲۱

گزارش جدید IDC درباره وضعیت بازار تبلت‌ها نشان می‌دهد که اپل همچنان بیشترین فروش را تجربه می‌کند و بیش از هر شرکت دیگری توانسته در فصل دوم ۲۰۲۱ تبلت در بازار بفروشد.

طبق این گزارش، اپل در فصل دوم ۲۰۲۱ موفق به فروش ۱۲.۹ میلیون آیپد شده و به سهم ۳۱.۹ درصدی دست پیدا کرده. در مقام دوم رقیب دیرینه اپل یعنی سامسونگ با فروش ۸ میلیون تبلت جای گرفته. کره‌ای‌ها در بازار سهم ۱۹.۶ درصدی داشته‌اند.

در رتبه سوم لیست لنوو با فروش ۴.۷ میلیون تبلت به چشم می‌خورد. این کمپانی در فصل دوم ۲۰۲۱ به سهم ۱۱.۶ درصدی از بازار تبلت‌ها دست پیدا کرده. در مقام چهارم هم آمازون قرار دارد که با فروش ۴.۳ میلیون تبلت توانسته سهم ۱۰.۷ درصدی از بازار داشته باشد.

تمام این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته میلادی افزایش فروش را تجربه کرده‌اند و رشد سالانه داشته‌اند. اپل رشد ۳.۵ درصدی، سامسونگ رشد ۱۳.۳ درصدی، لنوو رشد ۶۴.۵ درصدی و در نهایت آمازون رشد ۲۰.۳ درصدی را نسبت به فصل دوم ۲۰۲۰ تجربه کرده‌اند.

اپل بازار تبلت

در رتبه پنجم این فهرست اما هواوی با فروش ۲.۱ میلیون تبلت به چشم می‌خورد که سهم ۵.۱ درصدی را برای آن به ارمغان آورده. طبق گزارش IDC، هواوی با کاهش فروش ۵۳.۷ درصدی نسبت به فصل دوم ۲۰۲۰ روبه‌رو شده است.

به گفته IDC با وجود رشد بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، افزایش فروش نسبت به بازه‌های زمانی قبلی کمتر بوده. بازار تبلت‌ها در فصل دوم ۲۰۲۱ در مجموع رشد ۴.۲ درصدی داشته است.

اپل که اخیرا گزارش فصل سوم سال مالی ۲۰۲۱ یا فصل دوم عادی را منتشر کرده، از رشد سالانه ۱۲ درصدی فروش آیپدها خبر داده. درآمد آیپدها در این بازه زمانی به ۷.۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

اگرچه اپل دیگر گزارشی درباره تعداد محصولات فروخته شده منتشر نمی‌کند، اما بر اساس گزارش IDC به نظر می‌رسد آیپد ۸ و آیپد ایر ۴ از اواخر سال ۲۰۲۰ به همراه مدل‌های جدید آیپد پرو با چیپ M1 مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا