فناوری اطلاعات

آئودی RS Q E-tron؛ سلاح هیبریدی برای مسابقات رالی داکار

آئودی قرار است به طور رسمی در مسابقات رالی داکار۲۰۲۲ شرکت کند و به همین مناسبت این شرکت از آئودی RS Q E-tron با حداکثر قدرت ۶۷۱ اسب بخار رونمایی کرده است. نکته جالب توجه استفاده از قوای محرکه برقی برای این خودروی حاضر در مسابقات رالی داکار است.

آئودی برای شارژ قوای محرکه برقی این مدل از یک موتور بنزینی ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر استفاده کرده است. آئودی از این موتور در مسابقات DTM و در مدل RS5 استفاده می‌کرد.

این موتور قابلیت انتقال قدرت به چرخ ها را ندارند و تنها در نقش ژنراتور برای بسته باتری با ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعتی نقش بازی می‌کند. این بسته باتری تنها ۳۷۰ کیلوگرم وزن دارد و باید این خودروی مخصوص مسابقات رالی را به ازای ۸۰۰ کیلومتر در هر روز از رقابت راه ببرد.

موتور احتراق داخلی در دور موتور خاصی بین ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ rpm کار می‌کند و آئودی ادعا کرده که برای تولید هر کیلووات ساعت شارژ مورد نیاز باتری کمتر از ۲۰۰ گرم در هر کیلومتر CO2 منتشر می‌کند.

این خودرو به قابلیت بازیابی انرژی جنبشی در حین ترمزگیری نیز مجهز است تا امکان شارژ باتری از این طریق نیز فراهم شود.

آئودی موتور الکتریکی را از مدل فرمول E این شرکت به عاریت گرفته که بر روی هر محور یک موتور الکتریکی قرار دارد. یک موتور الکتریکی دیگر نیز در نقش مبدل انرژی بین باتری و موتور احتراق داخلی قرار دارد. این دو محور از نظر مکانیکی به یکدیگر متصل نیستند اما نرم افزار توزیع گشتاور نقش دیفرانسیل را برای آن بازی خواهد کرد.

مجموع قدرت این خودرو به ۶۷۱ اسب بخار می‌رسد. آئودی اولین شرکت خواهد بود که از یک موتور الکتریکی و احتراق داخلی برای شرکت در این مسابقات استفاده خواهد کرد. رالی داکار سخت ترین رالی جهان است.

آئودی قرار است با کسب تجربه از حضور در این مسابقات، محصولات برقی خود را ارتقا دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا