فناوری اطلاعات

رشد ۵۳ درصدی سود سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۱ به لطف افزایش فروش تراشه

سامسونگ انتظار دارد در فصل دوم سال جاری میلادی رشد ۵۳ درصدی سود عملیاتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کند و به گفته تحلیلگران، احتمالا این رشد در فصل سوم بیشتر نیز خواهد شد.

افزایش تقاضای بازار برای تامین تراشه به دنبال همه‌گیری کرونا، عرضه تراشه‌های حافظه قدرتمند و استراتژی‌هایی که کره‌ای‌ها برای قیمت‌گذاری در پیش گرفتند، دست به دست یکدیگر دادند تا سامسونگ بتواند در فصل دوم ۲۰۲۱، رشد ۵۳ درصدی نسبت به فصل دوم ۲۰۲۰ در کارنامه خود ثبت کند.

این نخستین بار از سال ۲۰۱۸ تاکنون است که کره‌ای‌ها توانسته‌اند در فصل دوم سال میلادی به چنین رشد خوبی در سود دست پیدا کنند. با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند، سامسونگ توانسته در بخش تراشه به دلیل تقاضای بالا و قیمت مناسب بدرخشد و بازگشت سرمایه خوبی را تجربه کند.

بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند در جهان اعلام کرد که سود سه ماهه منتهی به تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه)، رقمی در حدود ۱۱ میلیارد دلار است که بالاتر از رقم ارائه شده در برآوردهای انجام شده توسط تحلیلگران است. «پارک سونگ-سون»، یکی از تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری بورس و اوراق بهادار می‌گوید:

«انتظار می‌رود میزان سود سه ماهه سوم سال جاری میلادی سامسونگ به دلیل قیمت حافظه DRAM و تقاضای بیشتر بازار از این رقم نیز بالاتر برود و بیشتر شود.»

تراشه‌های حافظه سامسونگ به ویژه تراشه‌های DRAM، به طور گسترده در سرورها، گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین امر باعث شده که کره‌ای‌ها بتوانند سود خوبی کسب کنند.

براساس اعلام موسسه سرمایه‌گذاری «Shinyoung»، میزان عرضه گوشی‌های هوشمند از ۷۶ میلیون در فصل اول ۲۰۲۱ به ۵۹ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است.

تحلیلگران می‌گویند همه‌گیری کرونا در برخی کشورها از جمله هند و ویتنام و همچنین کمبود جهانی تراشه به عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند ضربه زده است. هرچند تحلیلگران بر این باورند که وضعیت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهبود می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا