استانها

راه‌اندازی دو پایگاه جدید برای تسریع واکسیناسیون در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، جانشین ستاد کرونای استان قزوین در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد گفت: مهمترین رسالت ما مقابله با کروناست تا خدمات استان زیر سوال نرود.

او افزود: باید جلسات ستاد کرونای استان و شهرستان ها به صورت مستمر برگزار شود زیرا در حال حاضر استان های همجوار ما در وضعیت قرمز هستند و این موضوع می تواند بر روند افزایش مبتلایان استان تاثیرگذار باشد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: برای مهار کرونا رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون الزامی است و اگر مردم عادی انگاری کنند همه تلاش ها زیر سوال رفته و وارد بحران می شویم.

او گفت: با گذشت بیش از ۱۷ماه هم کادر درمانی و هم مردم خسته شده اند اما هیچ چاره ای نداریم جز آنکه پروتکل ها را رعایت کنیم در غیر این صورت موج جدید استان را وارد شرایط ویژه می کند.

حبیبی در ادامه اظهار کرد: آمارها نشان می دهد میزان رعایت پروتکل ها در استان به حدود ۶۷درصد کاهش یافته و اگر نتوانیم این وضعیت را به نزدیک ۹۰درصد برسانیم مدیریت اوضاع سخت و پیچیده می شود.

او بیان کرد: مراکز سنجش معاینه دهان و دندان نو آموزان لازم است به تاخیر بیفتد تا در این زمینه آسیب نبینیم و کودکان دچار آلودگی نشوند.

حبیبی اظهار کرد: از فردا دو پایگاه جدید واکسیناسیون با توافق انجام شده با ارتش و جمعیت هلال احمر در قزوین اضافه شده و از این هفته روند واکسیناسیون سرعت می گیرد.

او یادآورشد: در شهرستانها فرمانداران باید بر مکان های سربسته نظارت بیشتری داشته باشند و کمک کنند تا مردم پروتکل ها و فاصله گذاری را جدی بگیرند تا مجبور به تعطیلی اصناف نشویم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۱۳ تزریق صورت می گیرد که قادریم آن را به روزانه تا ۲۰هزار دز افزایش دهیم.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا