ورزش

نورافکن: در اردوی تیم ملی بحث باشگاهی نداریم/برای صعود به جام جهانی کار راحت نیست

خبرورزشی –

امید نورافکن در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال پیرامون اردوی تیم ملی فوتبال صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:

چه احساسی از دعوت به تیم ملی دارید؟

در رابطه با دعوت به تیم ملی نمی‌توانم احساسم را بیان کنم.یک احساس فوق العاده است. خیلی سخت است که حدس بزنی روزی به تیم ملی دعوت می‌شوی قرار است در لباس مقدس تیم ملی بازی کنی البته من این شانس را داشتم که در هجده سالگی به تیم ملی دعوت شوم.

برای بازی‌های تیم ملی آماده هستید؟

بازیکنی که به تیم ملی دعوت می‌شود و خود را در حد تیم ملی می‌بیند، زندگی شخصی اش هم مهم است. نباید از خودش غافل شود و همیشه باید در بهترین فرم و آمادگی باشد.در تیم ملی هم برای رسیدن به ترکیب اصلی رقابت وجود دارد.آماده هستم و خیلی دوست دارم آمادگی ام را به سرمربی تیم و حتی هم تیمی‌هایم نشان دهم تا بتوانم، باری از روی دوش تیم ملی بردارم.آرزوی قلبی ام صعود با اقتدار به جام جهانی است. که این تیم لیاقت آن را دارد.

این نسل تیم ملی را چه طور می‌بینید؟

همه نسل‌های تیم ملی خوب بودند.مهم از خودگذشتگی است و نباید فقط خودمان را ببینیم.باید به مردم نگاه کنیم که نگاهشان و امیدشان به ساق پای ما بازیکنان تیم ملی است.

باید مثبت اندیش باشیم. ما بازیکنان جوان نگاهمان به بازیکنان با تجربه تیم ملی مثل علیرضا جهانبخش و وحید امیری و مهدی طارمی‌و سردار آزمون و علیرضا بیرانوند است.بازی ملی ما کمتر است اما امیدوارم مخلوط جوانی و تجربه بتواند کمک حال تیم ملی در راه جام جهانی باشد.در اردوی تیم ملی باشگاه را از یاد می‌بریم و به تیم ملی فکر می‌کنیم.

بهترین کیفیت اخلاقی، رفتاری و فنی خودمان را بروز می‌دهیم تا به تیم ملی کشورمان کمک کنیم. بحث ملی است و از دغدغه باشگاهی خبری نیست من می‌توانم این نکته را بگویم که بحث باشگاهی در تیم ملی مطرح نخواهد شد و این دو مقوله اینجا جدا از هم هستند.همه بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی در آمادگی بالایی به سر می‌برند و امیدوارم شروع خوبی را داشته باشیم. بازی اول در همه تورنمنت‌ها مهم است و سوریه را دست کم نمی‌گیریم.

نظرت در مورد دو بازی آینده مقابل سوریه و عراق چیست؟

قبل از برد مقابل تیم ملی عراق که با گلزنی سردار آزمون همراه شد، ما هشت سال بود که نمی‌توانستیم عراق را ببریم. آن بازی جام ملت‌ها مقابل عراق در ذهنمان است.روحیه مطلوبی داریم و امیدوارم عراق را شکست دهیم. البته بازی اول مقابل سوریه خیلی حساس تر و مهم تر است و اگر نتیجه لازم را نگیریم، کارمان سخت خواهد شد. نباید سوریه را دست کم بگیریم حتی تفاضل گل در ادامه این مسیر می‌تواند کمکمان کند.

آیا این تیم ملی پتانسیل صعود به جام جهانی و نتیجه گیری در آن را دارد؟

صعود به جام جهانی بسیار سخت است و ما کار آسانی پیش رو نداریم. و این بستگی به از خودگذشتگی و تلاش و هوش ما دارد.امیدوارم بتوانیم در جام جهانی نتیجه بگیریم چرا که نه؟ بازیکنان لژیونر ما در بهترین لیگ‌های اروپایی بهترین کیفیت را بروز می‌دهند. استعدادهایی که در فوتبال ایران وجود دارد از خیلی از کشورهای اروپایی بالاتر است. می‌توانیم موفق شویم در صورتی که یک دل و از خودگذشته باشیم.

به عنوان یک بازیکن جوان سامانه استعدادیابی فدراسیون فوتبال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سامانه استعداد یابی در زمانی که من ۱۵یا ۱۶ ساله بودم وجود نداشت. مربی‌های من در آن دوران آقایان علی دوستی مهر و پیروانی بودند که شخصا شرایط ما بازیکنان را زیر نظر می‌گرفتند. این سامانه می‌تواند کمک بزرگی به فوتبال کشور کند.بازیکنانی در سنین ۱۷ یا ۱۸ سالگی به فوتبال اروپا رفتند و ما الان ثمره اش را در تیم ملی می‌بینیم. در سطح اول فوتبال اروپا بازی می‌کنند و باعث خوشحالی مردم می‌شوند.

ایران توانست با چهار برد پیاپی به عنوان سرگروه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند در حالی که در دور رفت نتایج مناسبی به دست نیاورده بود نظر شما چیست؟

قبل از بازی‌های بحرین از هرکسی در رابطه با تیم ملی سوال می‌کردید از وضعیت ناراضی بود شرایط تیم ملی را مناسب نمی‌دید اما شرایط فوتبال و تیم ملی کشورمان بهتر شد و در نهایت توانستیم به عنوان سرگروه راهی این مرحله شویم. پس از پیروزی و کسب موفقیت حس و حال فوق العاده ای نصیب بازیکنان می‌شود و مردم در مواجهه با بازیکنان عکس العمل های زیبایی نشان می‌دهند که منشا انرژی است دوست دارم بتوانیم نتایج درخشان گذشته را تکرار کنیم.

دلتان برای حضور تماشاگران تنگ نشده است؟

خیلی دوست دارم تماشاگران به ورزشگاه بازگردند و کمکمان کنند. تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم و دلشان را شاد کنیم.در این شرایط بد مریضی و کرونایی با تمام توان برای شاد کردن مردم تلاش خواهیم کرد و دوستشان داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا