بین الملل

ترامپ می‌خواست کسی که خبر انتقالش به پناهگاه را منتشر کرده، اعدام شود!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اندکی پس از اعتراضات سراسری در آمریکا در اواخر مه ۲۰۲۰ علیه کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس، اخباری درباره رفتن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا به پناهگاه کاخ سفید حین بالا گرفتن اعتراضات منتشر شد. این خبر با واکنش‌های مختلفی به ویژه از جانب منتقدان ترامپ مواجه شد.

جزئیات جدیدی از این واقعه در کتاب مایکل بندر تحت عنوان "صادقانه، ما در این انتخابات پیروز شدیم: داستان درونی چگونگی شکست ترامپ" آمده است.

براساس این کتاب، چند روز پس از آنکه دونالد ترامپ به پناهگاه امنیتی کاخ سفید رفت، او با مشاوران ارشد و همچنین مقام‌های نظامی و حقوقی تشکیل جلسه داد و به درز خبر حضورش در این پناهگاه به رسانه‌ها واکنش احساسی داشت.

مایکل بندر در کتابش آورده است: به محض اینکه آنها سر رسیدند، ترامپ که از داستان پناهگاه به شدت خشمگین بود، بر سر آنها فریاد کشید و از آنها خواست تا هر کسی را که افشاگری کرده، پیدا کنند. هیچگاه مشاوران، ترامپ را تا این حد ناراحت ندیده بودند…. ترامپ فریاد می‌زد "هر کسی این کار را کرده، باید به خیانت متهم شود! آنها باید اعدام شوند!"

مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید در آن زمان، در جلسه حضور داشت و سعی میکرد رئیس جمهوری وقت آمریکا را آرام کند. براساس این کتاب میدوز گفت: حواسم به آن هست. سعی می‌کنیم بفهمیم کار چه کسی بوده است.

ظاهرا ترامپ تا چند روز همچنان عصبانی بود و مدام از میدوز میپرسید که آیا از فرد افشاگر خبری به دست آمده است یا خیر و همین موجب شد تا مشاور ارشد او درگیر شناسایی منبع این افشاگری شود.

براساس این کتاب، آن کسانی که صحبت‌های تند ترامپ را شنیده بودند، این عصبانیت انفجاری او را نشانه وحشت رئیس جمهوری آمریکا توصیف کردند.

با این حال، لیز هرینگتون، سخنگوی ارشد ترامپ ادعاهای این کتاب مبنی بر استفاده از واژه "اعدام" را رد کرد و گفت: رئیس جمهوری پیشین هرگز چنین چیزی نگفته یا آن را به کسی پیشنهاد نداده است.

براساس گزارشها، ترامپ و همسرش ملانیا و پسرش بارون در اوج اعتراضات علیه کشته شدن جورج فلوید حدود یک ساعت به پناهگاه منتقل شدند. رئیس جمهوری سابق آمریکا بعدا مدعی شد که رفتن او به پناهگاه صرفا برای بررسی بوده است چون یک مقام امنیتی به او گفته بود که "شاید زمانی شما به آن نیاز پیدا کنید." براساس گزارش‌ها، او می‌خواست کسانی که خبر انتقال او به این پناهگاه را منتشر کرده‌اند، تحت پیگرد قرار دهد.

۳۱۱۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا